هورزاد عطاری

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با هورزاد عطاری را مشاهده کنید.

کتاب مقوایی «قورباغه بیمار است» یکی دیگر از کتاب‌های مجموعه کتاب‌ «قورباغه» اثر «ماکس‌ فلت‌هاوس» نویسنده و تصویرگر برجسته‌ی هلندی است. در این کتاب مقوایی، کودکان خردسال به همراه قورباغه و دوستانش با زبان ساده با مفهوم بیماری و بهبود یافتن آشنا می‌شوند و درمی‌یابند استراحت، غذای مقوی، و مراقبت و توجه اطرافیان و دوستان به بهبود بیماری کمک می‌کند.
سه شنبه, ۳ اسفند
رابطه دوستی چطور رابطه‌ای است؟ یک رابطه برابر یا بالا و پایین؟ بعضی وقت‌ها دوستی‌ها از یک نقطه شروع می‌شوند که یکی مراقب دیگری‌ست و از یک‌جای دوستی به بعد، همه چیز دگرگون می‌شود. مناسبات در یک دوستی همیشه یکسان و ثابت نمی‌ماند! طرفین رابطه رشد می‌کنند، شکل رابطه عوض می‌شود و مختصات آدم‌ها نسبت به هم تفییر می‌کند. «لولو» داستان یک رابطه دوستانه عجیب بین یک بچه‌گرگ و یک خرگوش است! رابطه‌ای که با بزرگ شدن بچه‌گرگ، شکل آن تغییر می‌کند و آن‌که تا دیروز مراقبت می‌کرد حالا خود نیاز به حمایت و درک شدن دارد.
شنبه, ۹ اسفند
ویژه والدین و آموزگاران و مربیان گروه سنی دبستانی و سال‌های اول دبیرستان  به گفته‌ی مارگارت اسپلینگز: «آموزشِ باکیفیت افزاری در دسترس هر شهروند می‌گذارد تا بتواند مشارکتی کامل در جامعه داشته‌باشد.» پژوهش‌ها نشان داده‌ است کودکانی که با ارزش‌های مثبت و پایدار پرورش می‌یابند، در مدرسه بهتر و شادتر هستند. چنین کودکانی می‌توانند نیازها و خواسته‌های فردی‌شان را با نیازها و خواسته‌های دیگران در تعادل  قرار دهند و تأثیر مثبتی بر جامعه بگذارند.
جمعه, ۱۲ دی
گرسنه نیستم... این غدا را دوست ندارم... «نمی‌خواهم... شکم‌ام می‌گوید نه! ... ببین چه کار بلدم!» جملاتی آشنا از کتاب «یک لقمه کوچولو برای خر کوچولو» برای هرکسی که موقع غذا خوردن با کودکی سرو کله زده است!
یکشنبه, ۱۶ شهریور
«بله، خر کوچولو کیک دوست دارد. اما آن بادبادک، آن بادبادک قشنگ با آن دم بلند...» دوراهی‌های ذهنی و عاطفی از همان سال‌های نخستین زندگی کودک آغاز می‌شوند. وابستگی و دلبستگی به چیزی، علاقه به داشتنش برای همیشه، ناتوانی در دل‌کندن از وسایل مورد علاقه و چالش‌های بخشیدن و هدیه دادن... کتاب «خر کوچولو و تولد یاکی» به این موضوعات می‌پردازد.
چهارشنبه, ۲۹ مرداد
در کتاب «روز المر» با المر دوست‌داشتنی و شاد و شوخ همراه می‌شویم تا ببینیم روزش را چگونه می‌گذراند؟ چه کار می‌کند؟ چه کسی را می‌بیند و چه می‌خورد؟
شنبه, ۴ اسفند
کتاب «دوباره المر» ماجرای دیگری را از المر و دوستانش روایت می‌کند. روز جشن المر نزدیک است.
شنبه, ۲۲ دی
کتاب «قورباغه دوست پیدا می کند» داستانی است لطیف درباره مهربانی، دوستی و قدرت عشق نوشته‌ی نویسنده و تصویرگر برجسته هلندی ماکس فلت هاوس. روزی قورباغه در جنگل خرس عروسکی غمگینی را پیدا می‌کند که تک و تنها بر روی زمین افتاده است. قورباغه تصمیم می‌گیرد او را با خود به خانه ببرد و با او دوست شود. اما خوک و خرگوش صحرایی معتقدند که خرس عروسکی نمی‌تواند دوست او باشد چون فقط عروسک است و نمی‌تواند حرف بزند. اما قورباغه و خرس عروسکی ثابت می‌کنند که هیچ چیزی نمی‌تواند مانع دوستی باشد.
دوشنبه, ۲۱ اسفند
المر با دیگر فیل ها فرق دارد. همه فیل‌ها خاکستری هستند، اما او چهارخانه و رنگارنگ است و به هر کجا می‌رود، همه او را می‌شناسند. المر از این که با دیگران تفاوت دارد، چندان راضی نیست. برای همین خود را به رنگ خاکستری در می‌آورد تا شبیه دیگران شود. ولی حالا هیچ کس او را نمی‌شناسد. 
دوشنبه, ۱۳ دی