رولد دال

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با رولد دال را مشاهده کنید.

کتاب «این هم جور دیگر» روایت دیگرگونه‌ی «رولد دال»، نویسنده‌ نام‌آشنای کودکان، از شش داستان است. داستان‌هایی که سال‌هاست در قصه‌ها،‌ کتاب‌ها،‌ فیلم‌ها و انیمیشن‌ها برای کودکان بازگو می‌شوند: سیندرلا، سفیدبرفی و هفت کوتوله، جک و لوبیای سحرآمیز، موطلا و سه‌ خرس، شنل قرمزی و گرگ و سه خوک کوچولو.
شنبه, ۱۱ دی
کتاب «چارلی و آسانسور بزرگ شیشه‌ای» دنباله‌ی کتاب «چارلی و کارخانه‌ی شکلات‌سازی» است. داستان کتاب درست از همان جایی آغاز می‌شود که کتاب قبلی به پایان رسیده بود؛ چارلی همراه پدر و مادرش و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های سالخورده‌اش در  آسانسور شیشه‌ای و بزرگ آقای وانکا، صاحب کارخانه‌ی شکلات‌سازی، هستند. 
یکشنبه, ۲۴ مرداد
داستان طنز «بدجنس‌ها» درباره خانم و آقای بدجنس است. آن‌ها خودشان و دیگران را آزار می‌دهند. تا این‌که میمون‌هایی که یک عمر گرفتارشان بودند با کمک پرنده‌ها راهی پیدا می‌کنند تا از دستشان خلاص شوند.
یکشنبه, ۱۲ اردیبهشت
«داروی شگفت‌انگیز جورج» قرار است اخلاق مادربزرگ را عوض کند؛ اما به جای آن قدش را بلند می‌کند! این بار «رولد دال» داستانی بامزه از مشکلات پسری به نام جورج، مادربزرگ بداخلاقش و داروهای جادویی‌اش برایمان می‌گوید.
چهارشنبه, ۸ اردیبهشت
«راز موتور سیکلت من» سرگذشت یک سال زندگی نویسنده است که آن را به صورت ماهانه نوشته است. این کتاب با بیانی ساده به جهان اطراف و یادآوری برخی خاطره‌های او می‌پردازد.
سه شنبه, ۷ اردیبهشت
«من و زرافه و پِلی» ماجرای هم‌یاری و هم‌کاری است. داستان درباره بیلی کوچولوست که با سه جانور همراه می‌شود. آن‌ها کار تازه‌ای را آغاز می‌کنند و بیلی هم در پایان به رویای خود می‌رسد.
دوشنبه, ۶ اردیبهشت
«آقای روباه شگفت‌انگیز» در پِیِ یافتن غذا و رها شدن از دست مزرعه‌داران بدجنس است. او در این مسیر، رفتارهای شگفتی دارد و شاید کمی هم کارهای بد می‌کند. این داستان چالشی برای اخلاق مداری در تنگناهاست که با خلاقیت و همیاری همه شخصیت‌ها پیش می‌رود.
چهارشنبه, ۱ اردیبهشت
دختر کوچولو با «انگشت جادویی» خود، خشمش را نشان می‌دهد و دیگران را به سزای کارهایشان می‌رساند. این داستان دوستی با طبیعت را نشان می‌دهد، آن‌ هم با روایتی بامزه و خیال‌انگیز درباره خشم و تغییرها.
سه شنبه, ۳۱ فروردین
بیلی در سفر به جنگل ممنوعه با «آدم کوچولوها» آشنا می‌شود و هیولای آتش‌پران را از بین می‌برد. این داستان ماجرایی و تخیلی، خواننده را به یک سفر پرماجرا دعوت می‌کند.
یکشنبه, ۲۲ فروردین
کتاب «ماتیلدا» داستان دختری کنجکاو، باهوش و کتابخوان است. اما این ویژگی‌های ماتیلدا مورد پسند پدر و مادرش نیست. آن‌ها نه تنها به او نمی‌بالند، بلکه او را ابله هم می‌دانند. ماتیلدا با بالا رفتن سن و ورود به مدرسه، توانایی عجیبی در خودش کشف می‌کند؛ توانایی حرکت دادن اشیا از دور. او از این توانایی برای کمک به کسانی که دوست‌شان دارد استفاده می‌کند.
چهارشنبه, ۱ مرداد
کتاب «تشپ کال» داستانی از رولد دال است درباره دو انسانی که هر دو تنها هستند: آقای هوپی و خانم سیلور. آن‌ها با هم همسایه‌اند. آقای هوپی دو چیز را خیلی دوست دارد یکی گل‌هایی که در ایوان آپارتمانش پرورش داده است و دیگری خانم سیلور.
دوشنبه, ۳۰ مهر
صوفی روی تخت خواب یتیم خانه دراز کشیده بود اما خوابش نمی برد. چون پرتو پر نور مهتاب دزدکی از لای پرده تو آمده بود و مستقیم روی بالش او افتاده بود. او از تخت پایین آمد غافل از این که الان درست ساعت جادوگری است و هر چیز غیرعادی ممکن است اتفاق بیافتد.
پنجشنبه, ۶ آبان
«قهرمان دنیا»، داستان پدر و پسری است که همدیگر را خیلی دوست دارند. نه ببخشید! درست‎تر این است که بگویم داستان پدر و پسر ماجراجویی است که عاشق یکدیگرند!
یکشنبه, ۱۸ بهمن
 آقای «ویلی وانکا» در داستان کتاب «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی»، شیرینی‌سازی مشهور و صاحب بزرگ‌ترین کارخانه‌ی شکلات‌سازی است که تصمیم دارد با قرار دادن پنج بلیط طلایی در شکلات‌هایش، فقط و فقط به پنج بچه اجازه دهد از کارخانه‌ی عجیب او دیدار کنند و آن‌قدر به آن‌ها شکلات و آب‌نبات بدهد که تا پایان عمرشان تمام نشود.
سه شنبه, ۲۴ شهریور