انجمن های کتابداری

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با انجمن های کتابداری را مشاهده کنید.

زیر دسته بندی ها
انجمن کتابخانه های روستایی و کوچک درسال ۱۹۸۲ توسط دکتر برنادرد واورک مدیر مرکز مطالعات کتابخانه های روستایی در دانشگاه کاریون پنسلوانیا تاسیس شد. این انجمن در ابتدا با هدف ایجاد شبکه سراسری در کشور از افرادی که به رشد و توسعه مثبت کتابخانه ها اعتقاد دارند شکل گرفت.
سه شنبه, ۲۶ آبان
Association for library services to children ALSC این انجمن بخشی از انجمن کتابداران آمریکا بود که در سال ۱۹۵۷ تاسیس شد و رسما در سال ۱۹۷۷ با نام انجمن خدمات کتابخانه ای برای کودکان نامیده شد.
سه شنبه, ۱۲ آبان
انجمن کتاب های بدون مرز در سال ۱۹۹۳ میلادی، برابر با سال ۱۳۷۲به ابتکار دو کتابخانه بین فرهنگی Globlivres و JuKiBu بنیان گذاری شد و به عنوان سازمان فراگیر، اعضای خود و همچنین اشخاص و موسسه های دیگر را به تبادل اطلاعات و تجربه در میان هم تشویق و این ارتباط را تقویت می کند.
یکشنبه, ۲۶ مهر
انجمن بین المللی کتابخانه ی اسباب بازی (ایتلا) سازمانی  بین المللی و غیر انتفاعی متشکل از انجمن های ملی کتابخانه های اسباب بازی و اعضای بین المللی است. تاریخچه ی ایتلا:
سه شنبه, ۷ مهر
موسسه ی سوئدی كتاب‌های كودكان، SBI، كتابخانه‌ای تخصصی و دسترس پذیر برای همه و مركزی برای اطلاع‌رسانی در باره ی ادبیات كودكان و نوجوانان است. این موسسه در سال ۱۹۶۵ راه ‌اندازی شد.
سه شنبه, ۱۰ شهریور
انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران پس از یک وقفه بیست ساله با تلاش جمع کثیری از پیشکسوتان و کتابداران کشور (هیات موسسان) دراسفند سال ۱۳۷۹ تاسیس شد.
دوشنبه, ۵ مرداد
در سال ۱۹۶۲ که کنفرانس جهانی سازمان های حرفه ی معلمی (WCOTP) در استکهلم برگزار شده بود، مارگوت نیلسون، مسئول هماهنگی خدمات کتابداری کتابخانه های مدارس استکهلم و کارولین ویتنگ، نماینده ی انجمن ملی آموزش و پرورش  و انجمن معماران کتابخانه های مدارس ایالات متحده، به ریاست کنفدراسیون (WCOTP) پیشنهاد دادند تا در صورت  امکان تحت عنوان شاخه و بخشی از کنفدراسیون کتابداران انجمن و همایشی داشته باشند تا از طریق آن بسیاری کشورها، افراد علاقه مند به حوزه ی خدمات کتابخانه های مدارس دور هم جمع شوند. بعد از چند سال کمیته ای در کنفدراسیون شروع به کار کرد که متشکل از ۵۰ معلم و کتابدار بود.
دوشنبه, ۵ مرداد
ارگانی مستقل، بین‌المللی، غیردولتی، و ناسودبر است كه اهداف آن ارتقای تفاهم بین‌المللی؛ همكاری؛ گفت‌وشنود؛ پژوهش و توسعه در همه زمینه‌های كتابداری از جمله كتابشناسی، خدمات اطلاع‌رسانی، و آموزش كاركنان؛ و ایجاد تشكیلاتی است كه از طریق آن بتوان جنبه‌های بین‌المللی كتابداری را ارائه كرد.
دوشنبه, ۵ مرداد
کتابخانه ی بین المللی کودکان مونیخ، بزرگترین کتابخانه ی جهان در حوزه ادبیات کودک و نوجوان است. این کتابخانه در سال ۱۹۴۹ چهار سال پس از جنگ جهانی دوم، به همت بانوی صلح طلب و انسان دوست آلمانی، یلا لپمن Jella Lepman پایه گذاری شد و از آن پس، سال به سال گسترش یافت.
یکشنبه, ۲۹ دی