رهبران نوجوان گروه ٨ در رم گردهم می آیند!

همزمان با گردهمایی رهبران کشورهای عضو گروه ٨ که ماه آینده در رم پایتخت ایتالیا برگزار می شود، نمایندگانی از میان  نوجوانان این کشورها راهی رم می شوندتا درباره مسائل روز جهانی و اثر آن ها در زندگی نوجوانان جهان با هم گفت و گو کنند. 
قرار است از پنجم تا دوازدهم جولای ( ۱۴تا ۲۱ تیر) در رم ‌٣٢  نوجوان ١٤ تا ١٧ ساله از کشورهای فرانسه، ایتالیا، کانادا، آلمان، ژاپن، روسیه، انگلستان و آمریکا به گروه هایی چهار نفره از نوجوانان کشورهای برزیل، چین، مصر، هند، مکزیک و آفریقای جنوبی بپیوندند تا با همفکری هم درباره تاثیر مشکلات جهانی چون تغییرات اقلیم، فقر در آفریقا و بحران مالی جهانی بر زندگی کودکان و نوجوانان  سراسر کره زمین چاره جویی کنند.
نمایندگان کودک و نوجوان می توانند در روزهای برگزاری گردهمایی با رسانه ها گفت و گو و دیدگاه های خود را درباره موضوع های مطرح شده  بیان کنند. آن ها همچنین قرار است در روز سه شنبه ٩ جولای ( ۱۸  تیر )‌ با رهبران کشورهای گروه ٨ نیز دیدار داشته باشند.

www.unicef.org.ukj8

گردهمایی  کودکان و نوجوانان  کشورهای  گروه ٨ که  (J8 : Junior8  ) نام دارد،  برای نخستین بار در سال ٢٠٠۵  در اسکاتلند برگزار شد و از آن پس  نوجوانان همزمان با رهبران کشورهای خود در سال ٢٠٠٦در روسیه، ٢٠٠٧ در آلمان و ٢٠٠٨ در ژاپن گردهم آمده اند.

 

Submitted by editor6 on