لذت خواندن در هفته کتاب کودک بریتانیا

تا ۱۱ اکتبر (۱۳ تا ۱۹ مهر) کودکان و بزرگسالان علاقه مند به ادبیات کودک در بریتانیا "هفته کتاب کودک" را جشن گرفتند. موضوع امسال هفته کتاب کودک،‌ "واژه ها و تصویرها" بود.

هر سال در این هفته در همه شهرهای انگلستان و اسکاتلند، برای کودکان دبستانی برنامه های گوناگون و جالبی در کتابخانه های عمومی، مدرسه ها و مراکز فرهنگی برگزار می شود. برنامه هایی مانند برپایی نمایشگاه کتاب، مسابقه های گوناگون شعرخوانی و کتاب خوانی، کارگاه های آموزشی و کتاب خوانی گروهی، که جدای از بچه ها، پدیدآورندگان مشهور ادبیات کودک این کشور هم در آن ها شرکت می کنند تا رونق و کیفیت بیشتری به برنامه ها ببخشند. 

در این هفته بنیاد بوک تراست یک بسته ویژه و رایگان برای آموزگاران به همه دبستان ها و کتابخانه های عمومی فرستاد. در این بسته فهرست بهترین کتاب های کودکان که بوک تراست در ۱۲ ماه گذشته بررسی و انتخاب کرده و خلاصه و یک بررسی کوتاه از برخی از کتاب های برگزیده آمده است. بوک تراست در این بسته، پیشنهادهایی هم برای آموزگاران ارائه کرده تا هفته کتاب پربار و جذابی را برای دانش آموزان برنامه ریزی کنند. در هر بسته،‌ پوستر طراحی شده برای هفته کتاب کودک با کیفیت بالا هم گنجانده شده است.

هفته کتاب کودک در بریتانیا هر سال برگزار می شود تا کودکان دبستانی بیشتر و بیشتر لذت خواندن را احساس کنند و برای لذت بردن از خواندن به کتابخانه ها سر بزنند و قفسه ها را بکاوند تا کتاب های مورد علاقه خود را بیابند و بخوانند. مدرسه ها، کتابخانه ها و کتابفروشی ها هم با برپایی برنامه های گوناگون در این هفته در کشف این لذت به بچه ها کمک می کنند.

سال گذشته برنامه های هفته کتاب کودک بسیار متنوع بودند. نویسندگان و تصویرگران مشهور و محبوب بچه ها به مدرسه ها سرزدند، بچه ها به شکل گروهی از کتابخانه ها و کتابفروشی ها بازدید کردند، دانش آموزان داستان های مورد علاقه شان را به شکل نمایشنامه درآوردند و بازی کردند، شعر نوشتند و مسابقه های گوناگون برگزار کردند. در این نشانی می توانید چند عکس از برنامه های سال گذشته هفته کتاب کودک بریتانیا را ببینید:

http://www.booktrust.org.uk

Submitted by editor6 on