پاسداشت محیط زیست درمسابقه نقاشی کودکان

۱۹ /۳ / ۸۸

در روز جهانی محیط زیست (۵ ژوئن ) نقاشی های ٦٠کودک و نوجوان از آمریکای شمالی و کانادا که درمسابقه بین المللی نقاشی برای بزرگداشت روز جهانی محیط زیست (ICPC ) شرکت کرده بودند در موزه کودکان در شهر اوهامای آمریکا به نمایش درآمد.

موضوع این مسابقه نقاشی «چالش ما: دگرگونی اقلیم» تعیین شده که توجهی است به پیام امسال روز جهانی محیط زیست برای جلوگیری از دگرگونی اقلیم .
 نهاد محیط زیست سازمان ملل (UNEP ) و شرکت بیر (Bayer )، برگزار کنندگان مسابقه، امیدوارند با توجه دادن کودکان به آنچه بر محیط زیست می گذرد آن ها را برای نگهداری از آن و رویارویی با چالش های آینده در ارتباط با محیط زندگی بشرآماده کنند و به آن ها بیاموزند که هر انسان چه کودک و چه بزرگسال در برابر محیط زیست، چالش ها و خطرهای پیش روی آن مسئول است و می تواند در آبادانی و یا ویرانی آن نقش داشته باشد.
در کنار این نمایشگاه، دو برنامه ترویج پاسداری از محیط زیست نیز برگزار شد.  یک کارگاه آموزشی آشنایی با محیط زیست، برای راهنمایی و تشویق کودکان در درک رابطه بین انسان، علم و محیط زیست تشکیل شد که بنیاد آربور برای این برنامه آموزشی زیست محیطی از سوی بنیاد بیر۱۰ هزار دلار جایزه دریافت کرد. قرار است این جایزه برای کمک به پروژه جهانی  «کاشت هفت میلیارد درخت» که از سوی سازمان ملل برای جلوگیری از دگرگونی اقلیم در کشورهایی از پنج قاره برگزار می شود، در شهر اوهاما هزینه شود.
نمایشگاه نقاشی روز جهانی محیط زیست از برنامه های نهاد محیط زیست سازمان ملل است که از سال ۱۹۷۲ تا کنون در ۵ ژوئن هر سال برگزار می شود و از کودکان ۶ تا ۱۴ ساله در سراسر جهان  برای شرکت در مسابقه نقاشی برای محیط زیست و افزودن دانسته هایشان در این زمینه دعوت می کند. این مسابقه بصورت منطقه ای برگزار می شود و برندگان شش ناحیه آفریقا، آسیا و اقیانوسیه، غرب آسیا، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و کارائیب و اروپا در ماه آوریل در روز جهانی زمین پاک معرفی می شوند. امسال برندگان  قرار است در ماه آگوست در دوسالانه بین المللی محیط زیستی کودکان (TUNZA) که از سوی نهاد محیط زیست سازمان ملل و با میزبانی کره جنوبی برگزار می شود، اعلام شوند.
شرکت بیر و نهاد محیط زیست سازمان ملل چند سال است در اجرای برنامه های محیط زیستی برای کودکان جهان همکاری می کنند که گردهمایی کودکان (TUNZA)، شبکه منطقه ای کودکان، برنامه زیست محیطی بیر برای کودکان و مسابقه نقاشی بین المللی (ICPC ) و مجله (TUNZA) از آن جمله است.

Submitted by editor6 on