"پدرم برایم کتاب می خواند"!

مخاطبان طرح "پدرم برایم کتاب می خواند" در درجه اول کارمندان مرد ایالت هسن، یعنی پدران شاغل کودکان صفر تا دوازده سال هستند. این پروژه در پروژه بنیاد "هسن ـ خانواده آینده و بنیاد خواندن آلمان" اجرا می‌شود.

 هدف از اجرای این طرح دادن فرصتی به پدران است، تا برای فرزندان خود الگوی شایسته‌ای برای کتابخوانی باشند و بتوانند نقش خود را در خانواده در ارتباط با خواندن با فرزندان شان به خوبی ایفا کنند. پژوهش‌های تازه نشان می‌دهند که فقط هشت درصد پدران به طور منظم برای فرزندان خود کتاب می‌خوانند و اجرای این طرح پاسخی برای این مشکل است.
مجریان این طرح از شرکت ها در ایالت هسن درخواست می‌کنند تا یک سرویس رایگان برای بلند خوانی در محل کار و در شبکه داخلی شرکت در اختیار کارمندان خود قرار دهند. به این ترتیب، شرکت ها این امکان را فراهم می آورند تا کارکنان بتوانند به تعهد خود در ارتباط با خانواده عمل کنند و فرزندان آن ها از فرصت های آموزشی بیشتری برخوردار شوند.
در این طرح خدمات زیر به شکل رایگان به پدران ارائه می شود:

  •  کتابچه ای کامل و جامع با اطلاعات و راهنمایی لازم برای بلند خوانی که شرکت آن را در شبکه داخلی خود برای استفاده در اختیار کارکنان قرار می دهد.
  • هر هفته داستان های جدیدی برای بلندخوانی در شبکه داخلی برای قرار داده می شود. این داستان ها متناسب با گروه های سنی مختلف و دارای محتوای فرهنگی هستند.

پدران می توانند این کتابچه راهنما و داستان ها را هر هفته در محل کار چاپ کنند و هر شب و یا هر آخر هفته برای فرزندان خود بخوانند. به این ترتیب آن چه برای  "بلندخوانی" نیاز است، همیشه در دسترس پدران است و آن ها می توانند بدون هیچ هزینه ای داستانی برای خواندن برای فرزندان شان داشته باشند.

برگردان:
گروه مترجمان کتابک- ترانه وکیلی
Submitted by editor6 on