"یک شعر بخوان"! هدیه مایکل روزن برای کودکان انگلستان

"یک شعر بخوان!"، (Perform-a-Poem) نام یک پایگاه اینترنتی جدید است که با کوشش "مایکل روزن"، دارنده پیشین عنوان جایزه افتخاری ادبیات کودک و نوجوان بریتانیا در سال های۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹، برای علاقه مند کردن کودکان به شعرخوانی در کلاس درس راه اندازی شده است.

این پایگاه اینترنتی، منابعی در اختیار آموزگاران و دانش آموزان قرار می دهد تا بتوانند شعر بنویسند، به جستجوی شعر دلخواه شان بپردازند، شعرخوانی کنند و فیلم های شعرخوانی خود را با دیگر کودکان به اشتراک بگذارند.

فکر راه اندازی این پایگاه اینترنتی را مایکل روزن از زمانی که دارنده عنوان جایزه افتخاری ادبیات کودک و نوجوان بریتانیا بود در ذهن داشت. او می خواست این پایگاه اینترنتی روشی شاد و جذاب پیش پای کودکان قرار دهد تا بیشتر و بیشتر به شعر خوانی در کلاس درس علاقه مند شوند. راه اندازی این پایگاه اینترنتی در واقع ادامه تلاشی است که روزن در یک پایگاه اینترنتی دیگر به نام "کلاس درس آشنا با شعر"، (Poetry-Friendly Classroom website)، برای ترویج شعرخوانی در کلاس درس انجام می دهد. او در این پایگاه، آموزگاران را برای به کار بردن شعر در کلاس درس و آشنا کردن دانش آموزان با شعرخوانی راهنمایی می کند.

یک شعر بخوان، با همکاری بنیاد بوک تراست راه اندازی شده است و اکنون تنها مدرسه های شهر لندن می توانند فیلم های شعرخوانی دانش آموزان خود را در آن بارگذاری کنند. اما قرار است شرایطی فراهم شود تا مدرسه های سراسر انگلستان بتوانند با این پایگاه اینترنتی همکاری کنند. 

برای دیدن این پایگاه اینترنتی می توانید به این نشانی سر بزنید:

http://performapoem.lgfl.org.uk/default.aspx

 

Submitted by editor6 on