دارودسته ی خرگوش های جهنمی

عنوان لاتین
Big Bad Bun

کتاب «دارودسته ی خرگوش های جهنمی» داستان خرگوش کوچولوی بازیگوشی است که باید کارنامه نه چندان درخشانش را به پدر و مادر سختگیرش نشان دهد. او که خود را مستحق تنیبه و توبیخ نمی‌داند، تصمیم می‌گیرد به آن‌ها نشان دهد که چیزهای بدتری از نمره‌های نه چندان خوب هم وجود دارد. خرگوش کوچولو برای پدر ومادرش نامه‌ای می‌نویسد و اعلام می‌کند که از خانه فرار کرده و به دارودسته ی خرگوش های جهنمی پیوسته است، دمش را رنگ کرده، گوشش را سوراخ کرده و لباس چرم می‌پوشد، سیبیل‌هایش را نمی‌شوید و دیر وقت می‌خوابد و.... بعد از ردیف کردن کلی رفتار که باهنجارهای خانواده‌اش مغایرت دارد، قضیه کارنامه‌اش را مطرح می‌کند و به این ترتیب درس بزرگی به والدینش می‌دهد و خود را از سرزنش و تنبیه نجات می‌دهد.

درباره نویسنده و تصویرگر کتاب «دارودسته ی خرگوش های جهنمی»

جین ویلیس نویسنده انگلیسی، نخستین کتابش را در پنج سالگی نوشت. او تاکنون بیش از هشتاد عنوان کتاب‌ تصویری، رمان و متن برای برنامه‌های تلویزیونی نوتشه است. او همچنین جایزه‌هایی از جمله جایزه کتاب کودکان، جایزه کتاب کودکان شفیلد و مدال نقره‌ای جایز هاسمارتیز را دریافت کرده است. او اغلب برای نوشتن‌های داستان‌هایش از رویاها و گفت‌وگوهای جالبی که با غریبه‌ها دارد الهام می‌گیرد.

تونی راس نویسنده-تصویرگر انگلیسی است. در مدرسه هنر لیورپول تحصیل کرده و به عنوان کارگردان هنری یک آژانس تبلیغاتی و به عنوان مدرس ارشد هنر در منچستر پلی تکنیک کار می‌کند.

او برای بسیاری از نویسندگان، از جمله رولد دال، جین ویلیس و مایکل پالین، پائولا دانزیرگر تصویرگری کرده است. او همچنین خود می‌نویسد و تصویرگری می‌کند. از جمله جایزه‌هایی که دریافت کرده است می‌توان به مدال کیت گرین وی، جایزه ادبی کودک و نوجوان آلمان اشاره کرد. در سال ۲۰۰۴ نیز از سوی انگلستان نامزد‌ دریافت جایزه هانس کریستین اندرسن بود. از آثاری این نویسنده و تصویرگر می‌توان کتاب‌های «سوزان می‌خندد»، «اسب خواب آلود»، «سلام بر زندگی» و «قول بچه قورباغه» را نام برد.

 

برگردان
معصومه انصاریان
تصویرگر
Tony Ross, تونی راس
سال نشر
۱۳۹۶
نویسنده
Jeanne Willis, جین ویلیس
نگارنده معرفی کتاب
Submitted by editor3 on