هایده کروبی

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با هایده کروبی را مشاهده کنید.

«روزی که جنگ شد» داستانی تصویری، نوشته‌ی نیکولا دیویس (Nicola Davies) با تصویرگری ربه‌کا کب (Rebecca Cobb)، درباره‌ی جنگ، آوارگی، پناهندگان و آسیب‌های جنگ بر کودکان است. در یک روز معمولی که همه چیز خوب است، شاد هستید، به کارهای روزمره‌تان می‌رسید، یک‌باره جنگ می‌آید و همه چیز زیرورو می‌شود. خانه‌تان، شغل‌تان و آرزوهای‌تان از بین می‌رود و آواره می‌شوید. 
چهارشنبه, ۲۳ اسفند
کتاب «هرجا میرم یک هیولا است!» با موضوع اصلی مقابله با ترس، کتابی سرگرم‌کننده و جذاب است که به مفاهیم دیگری از جمله مهارت حل مسئله، افزایش اعتماد‌به‌نفس و شجاعت نیز اشاره می‌کند.
سه شنبه, ۹ خرداد
برای اولین بار «سارا به دندان‌پزشکی می‌رود» او با این که، این کار را دوست ندارد اما با شجاعت، به آن‌جا می‌رود. در زمان معاینه می‌ترسد و فرار می‌کند؛ کم کم با کمک دکتر، اوضاع رو به راه می‌شود و او از پس این کار بر می‌آید.
شنبه, ۹ اسفند
«من نگرانم»... حالم خوب نیست. نمی‌دانم چگونه می­‌توانم احساسم را مدیریت کنم؟ اصلاً تا بوده همین بوده... مگر گفتن، چیزی را حل می­‌کند؟
یکشنبه, ۳۰ آذر
کریتر در «چه خواب بدی دیدم!» از مجموعه کتاب «ماجراهای کریتر» خواب می‌بیند هرکاری دوست داشته باشد می‌تواند انجام دهد. کارهایی که حتی باعث ترس در دیگران می‌شود. در نتیجه در پایان خوابش، هیچ کس کنارش نیست تا برایش قصه بگوید. کریتر خیلی می‌ترسد اما بیدار می‌شود و می‌فهمد یک خواب بد دیده است.
سه شنبه, ۴ آذر
کتاب «بیمارستان که ترس ندارد» به موضوعی دلهره‌آور و ناآشنا برای کودکان، رفتن به بیمارستان، می‌پردازد.
یکشنبه, ۳۰ شهریور
در کتاب «دایناسور حافظ محیط زیست» کودکان با روش‌های حفاظت از محیط‌زیست آشنا می‌شوند. بچه دایناسورها به کودکان نشان می‌دهند چگونه با کارهایی کوچک می‌توانند مصرف برق و آب را کاهش دهند، زباله‌ها را بازیافت کنند و طبیعت را پاکیزه نگه دارند. آن‌ها در پایان کتاب موفق می‌شوند «دایناسور بی‌خیال» را نیز به یک حافظ محیط‌زیست تبدیل کنند.
شنبه, ۱۱ شهریور
خانه‌ات کجاست؟ در برکه؟ نه! آن‌جا قورباغه زندگی می‌کند. در سوراخ؟ نه! آن‌جا خرگوش‌ها پنهان می‌شوند. در لانه؟ نه! آن‌جا خانه‌ی پرنده‌هاست... کتاب «خانه‌ات کجاست؟» یک کتاب تصویری تعاملی است. کودک در هر دو صفحه، در صفحه‌ی اول با پرسشی جدید روبرو می‌شود و در صفحه‌ی دوم پاسخ آن را زیر تای کتاب پیدا می‌کند.
دوشنبه, ۱۱ بهمن
یکی از مهم ترین کارها، برای حفظ و نگهداری محیط زیست، بازیافت است در این کتاب، با سه اصل طلایی حفظ محیط زیست آشنا می شویم: بازکاهی، باز مصرف و بازیافت؛ هم چنین با دلایل و مراحل بازیافت هم آشنا می شویم.
چهارشنبه, ۸ دی
هانا هیولای کوچک بامزه، پشمالو و سبز رنگ عاشق گشت و گذار در بیرون خانه، به ویژه ساحل دریا است. اما هانا و دوستانش دوست ندارند بعد از پایان تفریح‌شان در ساحل، زباله‌هایشان را جمع و آن‌جا را تمیز کنند. هانا ساحل را پر از زباله رها می‌کند و به غواصی می‌رود. در آن‌جا متوجه می‌شود بطری‌های خالی، کیسه‌های پلاستیکی و زباله‌های دیگر دریا را آلوده کرده‌اند. او به فکر می‌افتد دریا را نجات دهد. برای این کار ابتدا باید بفهمد آلودگی از کجا می آید و چه‌طور می‌تواند جلوی آن را بگیرد. پس دست به کار می‌شود.
چهارشنبه, ۳۱ شهریور
کتاب «بازیافت» با مجموعه‌ای از اطلاعات و آمارهای جالب و فعالیت‌های پیشنهادی برای بازکاهی، بازمصرف و بازیافت، کودکان را تشویق می‌کند تا دوستدار محیط‌زیست باشند. با مطالعه این کتاب کودکان خواهند آموخت با بازیافت یک تن کاغذ چند درخت حفظ خواهند شد، تعریف زباله سبز چیست، با بازیافت یک بطری پلاستیکی در مصرف انرژی چه‌قدر صرفه‌جویی خواهد شد، سرنوشت زباله‌ها چیست، چگونه می‌توان میزان زباله را کاهش داد و چگونه می‌توان دورریختنی‌ها را دوباره استفاده کرد.
دوشنبه, ۲۹ شهریور
  شاید همه ی ما گاهی اوقات از گفتن واقعیت می ترسیم یا بخشی از واقعیت را پنهان می کنیم. اما اگر بدانیم که در پایان همه دروغ هایی که می گوییم، هرچند که کسی متوجه آن نشود، حال ما به نوعی «بــد» می شود، شاید دیگر دروغ نگوییم. کتاب «راستشو بگو!!» داستان کرایتر کوچولو را روایت می کند که گاهی اوقات دروغ می گوید یا گاهی همه واقعیت را نمی گوید.
چهارشنبه, ۱۹ خرداد
کودکان در این کتاب کشف خواهند که همه ی انواع انرژی بی واسطه یا با واسطه از خورشید سرچشمه می‌گیرند. همچنین درباره ارزش یافتن منابع انرژی تجدید پذیر خواهند آموخت. کتاب تصویری «مصرف عاقلانه انرژی (زمین ما)» نوشته و طراحی شده است تا کودکان بیاموزند منابع کره زمین محدود و ارزشمند هستند و می‌بایست محتاطانه مصرف شوند. 
شنبه, ۱۸ اردیبهشت
پدر و فرزندی که در قطب زندگی می‌کنند، به جای سورتمه سواری روی برف مجبور می‌شوند به قایق سواری بروند؛ چون مقدار زیادی از یخ‌های قطب آب شده‌اند. آن‌ها دو توله خرس قطبی می‌بینند که تنها روی تکه‌ای یخ در آب شناورند.
شنبه, ۲۸ فروردین
داستان کتاب «خرگوش و بازیافت» از یک روز اول هفته شروع می‌شود. آن روز سارا بعد از آمدن به خانه همه اعضای خانواده خرگوش‌ها را با شعری که تازه در مدرسه یاد گرفته کنجکاو می‌کند. در مدرسه مسابقه‌ای ترتیب داده‌اند تا بهترین پوستری که با موضوع بازیافت تهیه شود را در تقویم سالانه چاپ کنند. پس داستان بازیافت از اینجا شروع می‌شود.
سه شنبه, ۲۴ فروردین
موش موشک خیلی خرت و پرت جمع می‌کند و هیچ چیز را دور نمی‌ریزد. یک روز اهالی دهکده تصمیم می‌گیرند شهر را تمیز کنند و لوازم اضافه‌شان را در یک بازارچه حراجی بفروشند.
شنبه, ۲۱ فروردین
کلاه‌های خود را سفت بگیرید! در جزیره سامسو در دانمارک بادهای تندی می‌وزد. با خواندن این کتاب مردمی دوستدار محیط‌زیست را ملاقات خواهید کرد که اکنون با افتخار خانه خود را جزیره انرژی می‌نامند.
شنبه, ۲۱ فروردین
کتاب «می‌خواهم پاندا را نجات دهم» یکی دیگر از داستان‌های دوخواهر و برادر ماجراساز یعنی لولا و چارلی است. این‌بار داستان از اینجا شروع می‌شود که روز نجات جانوران در مدرسه است و لولا و دوستش لوتا مثل همیشه ذوق‌زده‌اند. آن‌ها فکر می‌کنند که باید زرافه‌ی گردن دراز را از شر ابرها نجات دهند. اما چارلی و دوستش مارو شروع می‌کنند به توضیح دادن برای آن‌ها که برای نجات جانوران چه باید کرد. آن‌ها داستان انقراض جانوران را برای خواهرانشان بازگو می‌کنند و برای درک بیشتر خطر انقراض، به سراغ کتاب‌ها می‌روند.
شنبه, ۲۱ فروردین
کتاب های مجموعه مفاهیم بنیادی ریاضی به ترتیب عبارتند از: ۱- سوپ جلبک دریایی (تناظر) ۲-  سه آتش نشان کوچولو (جور کردن و مرتب سازی) ۳-  ساعت چند است؟ (ساعت) ۴-  بیب بیب، ویژویژ (الگوها) ۵- هویج کمر، هویج بیشتر ( مقایسه مقادیر) ۶- بهترین رژه حشرات (مقایسه اندازه ها) ۷ – یک جفت جوراب (جفت کردن) ۸-  بلدم بشمارم (شمارش اعداد)
یکشنبه, ۲ اسفند
داستان کتاب درباره دختربچه‌ای به نام سارا است که به تازگی صاحب خواهر کوچکی شده است. حضور نوزاد تازه وارد روال زندگی معمولی سارا را به هم ریخته است.
یکشنبه, ۲ شهریور