بازسازی زندگی گذشتگان

۱۹ / ۳ / ۸۸

کلاس های تاریخ مدرسه گاه برای دانش آموزان خسته کننده است. اما کودکان شهری کوچک در آریزونای آمریکا از تاریخ و شیوه زندگی گذشتگان منطقه خود تجربه ای دلپذیر دارند.

آن ها به همراه بزرگترهایشان به فضای باز موزه شهر رفتند و با انجام فعالیت هایی تلاش کردند شیوه زندگی کودکان در دویست سال پیش را بازسازی کنند. آن ها از ساقه های ذرت عروسک ساختند، شمع درست کردند،‌ به حیوانات اهلی رسیدگی کردند و با سفالگری و طراحی روی فلز به ساختن ظروف پرداختند.
در این فعالیت ها که بخشی از جشنواره هنری سالانه این شهر برای آشنایی مردم منطقه با فرهنگ و شیوه زندگی گذشتگان بود کودکان با طرزلباس پوشیدن هم سالان خود در قرن نوزدهم آشنا شدند و دو کودک ۸و ۱۳ ساله بازی های رایج در این دوره را به دیگران آموختند.
 این فعالیت ها  برای کودکان و حتی بزرگترهای آن ها افزون بر آموزش لذت بسیاری نیز به همراه داشت. آن ها سفالگری و ساختن دست ابزارهای چوبی را آموختند و همزمان با کنار هم قرار دادن تکه های ظروف سفالی بجا مانده از دوران باستان با کمک رئیس جامعه باستان شناسی آریزونا درباره سنگ نوشته ها و خط تصویری که در گذشته بوسیله بومیان آمریکا استفاده می شد اطلاعاتی بدست آوردند.
دست اندر کاران برگزاری این جشنواره امیدوارند اجرای این برنامه ها بتواند به علاقه مند کردن کودکان به تاریخ و فرهنگ منطقه خود کمک کند.
 

Submitted by editor6 on