بشر دوست کوچک به کاخ سفید رسید

زاک بانر ۱۱ ساله پنجشنبه هفته ی گذشته پس از نزدیک به  ۲۰۰۰ کیلومتر پیاده روی سرانجام به کاخ سفید در واشنگتن رسید.

او این راهپیمایی ۲۰ ماهه را با نام «از خانه ام تا کاخ سفید» برای جلب توجه مردم و دولت ها به وضعیت کودکان بی سرپناه انجام داد. در مسیر خود نامه هایی از کودکان بی سر پناه جمع کرد  و در در واگن قرمز کوچکی جا داد تا به دست رییس جمهور آمریکا «باراک اوباما» برساند. اکنون در کنار پله های کاخ سفید، زاک با واگن پر از نامه اش در انتظار ملاقات با باراک اوباماست. به زودی فیلمی نیز از فعالیت های او و بنیاد ش «واگن قرمز کوچک» به نمایش در خواهد آمد.
واشنگتن اگزمینر  مصاحبه ی کوتاهی با زاک انجام داده:
پیاده روی تو چقدر طول کشید؟
من از خانه ام در تمپا نوامبر ۲۰۰۷ پیاده روی خودم را آغاز کردم و پس از عبور از ایلت های تالاهاسی وآتلانتا، ۹ جولای به واشنگتن رسیدم . روزانه بین ۱۱ تا ۱۳ ساعت پیاده روی می کردم.
کسی با تو همراهی می کرد؟
بیشتر وقت ها مادرم همراهم بود و «کلی» خواهرم کمی عقب تر با اتومبیل  به دنبال ما می آمد. گاهی هم جای شان را با هم عوض می کردند. اما من تمام راه را پیاده آمدم.
در طول راه فعالیت جنبی هم داشتی ؟
در بعضی از شهر های کوچک  برنامه هایی را برای کودکان بی خانمان ترتیب می دادیم. البته سعی می کردیم از پولی که برای ساخت پناه گاه برای بی خانمان ها جمع کرده ایم هزینه نکنیم.
هدف مورد نظرت برای این پیاده روی چه بود؟
من می خواستم تا هر چه بیشتر توجه را به سمت بی خانمان های کم سن و سال جلب کنم. من اولین فعالیت خیریه ی خودم را بعد از طوفان سال ۲۰۰۴ در فلوریدا آغاز کردم  و از آن به بعد فعالیت های دیگری کردم  که آخرین آن ها همین پیاده روی بود. فکر کنم مردم با دیدن من در رسانه ها پیام من را خواهند گرفت.
انگار فیلمی در مورد تو در حال ساخت است ؟
بله یک تهیه کننده هالیودی از میان ۳۰۰ موسسه و فرد نیکو کار من را برای ساختن فیلمی در مورد زندگی و کارهای بشر دوستانه ام برگزیده است. این فیلم با دست اندرکاران حرفه ای در حال ساخت است.

Submitted by editor6 on