تقدیر از کتاب «عروسک‌های انگشتی» در سیزدهمین جشنواره کتاب رشد

کتاب «عروسک‌های انگشتی؛ راهی به سوی قصه‌گویی، بازی و خلاقیت» نوشته‌ی هدی عظیمی در سیزدهمین جشنواره‌ی کتاب‌های آموزشی و تربیتی کتاب «رشد» به عنوان کتاب شایسته‌ی تقدیر معرفی شد.

در آئین اختتامیه سیزدهمین جشنواره‌ی کتاب‌های آموزشی و تربیتی «رشد» که عصر دوشنبه ۲۹ آذر‌ماه در تالار امیر‌کبیر مدرسه دارالفنون برگزار شد، «عروسک‌های انگشتی؛ راهی به سوی قصه‌گویی، بازی و خلاقیت» نوشته‌ی هدی عظیمی به همراه نمایش‌نامه‌هایی کوتاه از محمدهادی محمدی در بخش فرهنگ و هنر این جشنواره، کتاب شایسته‌ی تقدیر اعلام شد.

کتاب «عروسک های انگشتی» از سوی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان به چاپ رسیده است. با توجه به اینکه یکی از راه های تشویق کودکان به خواندن کتاب، اجرای فعالیت های هنری همچون بازی و اجرای نمایش با عروسک در پیوند با کتاب است، کتاب «عروسک های انگشتی راهی به سوی قصه گوی، بازی و خلاقیت» دارای دو بخش است. در بخش نخست، روش ساخت گام به گام ۱۴ عروسک از شخصیت های جانوری همراه با الگوی دقیق هر یک از آن ها و در بخش دوم، ۱۴ نمایش نامه‌ی کوتاه و آهنگین بر اساس شخصیت های جانوری عروسک ها برای کودکان بیان شده است که منبع مهم و مفیدی برای مربی و کودکانی است که می خواهند با این عروسک ها، نمایش هایی زیبا اجرا کنند.

عروسک های انگشتی ابزار ساده ای هستند که نه تنها مربی به هنگام کتابخوانی می تواند از آن ها بهره ببرد، کودکان نیز تشویق می شوند که با گذاشتن آن ها بر انگشت های خود، داستانی را که شنیده اند بازگو کنند یا داستانی تازه بسازند و به این ترتیب مهارت های گفتاری، تخیل و خلاقیت شان پرورش یابد.

در سیزدهمین جشنواره‌ی کتاب «رشد» که ۶۸ داور در ۲۲ گروه، کار داوری آثار شرکت‌کننده در آن را برعهده داشتند، از میان ۱۰۷۳ کتاب، ۱۵ اثر، برگزیده و ۱۹ اثر، شایسته‌ی تقدیر اعلام شدند.

- لینک خرید کتاب از سایت کتاب هدهد:

Submitted by editor71 on