جلد چهاردهم فرهنگنامه کودکان و نوجوانان منتشر شد

چهاردهمين جلد فرهنگنامه کودکان و نوجوانان منتشر شد. اين اثر که به همت شورای کتاب کودک و با مشارکت و همياری گروه زيادی از نويسندگان و پژوهشگران نام آشنا و با تجربه در اين زمینه منتشر می شود، مهم ترين دانشنامه برای کودکان، نوجوانان و هر خانواده ايرانی و فارسی زبان است.

جلد چهاردهم فرهنگنامه که پس از دو سال از سوی شرکت تهيه و نشر فرهنگنامه انتشار يافته، شامل مقاله‌های حروف "د" و "ذ" است و مانند جلدهای ديگر آن در برگيرنده مقاله‌های علمی، ادبی، اجتماعی و شرح حال بزرگان و مشاهير ايران و جهان با تصاوير و نقشه‌های فراوان است. اين جلد دارای ۱۸۷ مقاله، ۳۳ ارجاع، ۵۵۰ تصوير، ۴۶ جدول و نمودار و ۲۸ نقشه است. تعداد ۶۰ مقاله مربوط به ايران است و در ۳۵ مقاله نيز به شکل‌های مختلف به ايران اشاره شده است. 

تدوین فرهنگنامه کودکان و نوجوانان از سال ۱۳۵۸ بنا به ضرورت وجود کتاب مرجعی معتبر برای کودکان و نوجوانان ایرانی  آغاز شده است. فرهنگنامه ۲۶ جلد دارد که تاکنون چهارده جلد آن تهیه و منتشر شده است. 

علاقه‌مندان به تهيه اين جلد و ساير جلدهای فرهنگنامه می توانند با شورای کتاب کودک/ دبيرخانه فرهنگنامه تماس بگيرند. شماره تماس: ۶۶۴۱۵۸۷۸

Submitted by admin on