قصه های آشیانه کودک در تالار وحدت

کودکان، شب گذشته در تالار وحدت، با سازها و لباس های ایرانی، قصه هایی از گوشه و کنار ایران زمین را روایت کردند. 

به گزارش «جام جم آن لاین»، گروه موسیقی آشیانه کودک و نوجوان با ترکیبی از ۳۰ کودک و نوجوان ۶تا ۱۰ ساله، شب گذشته کنسرت قصه های حرکتی خود را در تالار وحدت به روی صحنه برد.
در این کنسرت  ترکیبی از سازهای کوبه ای مناطق مختلف ایران و۲ ساز سنتور در ۳ بخش، آواز گروهی و حرکت های کودکان را همراهی می کردند.
  «ترانه دشتستانی»، «آواز روایتی» که به نام «محمود به» هم خوانده می شود و از قصه ها و آوازهای معروف منطقه تالش در استان گیلان است و چند آواز- بازی که از آوازهای گوشه و کنار ایران برگرفته شده است، در بخش های مختلف کنسرت اجرا شدند.

قصه های آشیانه کودک در تالار وحدت

 «فریبرز رستمی» سرپرست گروه آشیانه در گفتگو با سایت «انجمن موسیقی ایران» گفت: «این کار ثمره ۱۲ سال پژوهش فرهنگی و جستجو بر فرهنگ موسیقی ایران و ادبیات اجرایی آن است که با روش آموزش موسیقی در دل بازی های کودکانه شکل گرفته است. این اجرا ترکیبی از فرهنگ موسیقی ایرانی (دستگاهی و موسیقی مقامی) است که به وسیله بازی های کودکانه انجام می شود.»
فریبرز رستمی افزود: «ما این روش آموزشی (آموزش به همراه بازی های کودکانه) را که کودکان بسیار می پسندند را حدود ۴ سال است که آغاز کرده ایم و بیشتر ازیک سال است که با این بچه ها مشغول به فعالیت هستیم که ثمره آن شرکت در بخش جنبی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر در سال گذشته بوده است.»
«سجاد تنها» گروه آشیانه کودک و نوجوان را در این کنسرت رهبری کرد. هیرش آرمند، کاملیا شیخ نوران و کامنوش خسروانی مربی های بخش حرکت بودند و نغمه محمدی هم مدیریت گروه را بر عهده داشت.

Submitted by editor6 on