ویکی و تاریکی

عنوان لاتین
Orion and the Dark

«ویکی و تاریکی» کتابی است به نویسندگی و تصویرگری اما پارلت. کتابی درباره‌ی ترس، به‌ویژه ترس از تاریکی! کتابی هیجان‌انگیز که در آن کودکِ داستان با هیولای تاریکی همراه می‌شود تا به سفری در دلِ شب بروند.

ویکی بچه‌ای است که از همه چیز می‌ترسد. مادر ویکی باور دارد که ویکی چون خیال‌باف است الکی از همه چیز می‌ترسد؛ درحالی‌که اصلاً چیزی برای ترسیدن وجود ندارد. اما ویکی باور دارد که همه‌جای دنیا پر از چیزهای ترسناک است. ویکی از صداها، جانوران، توفان و حتی هیولاهای خیالی می‌ترسد! و در میان این چیزهای ترسناک، بیش از همه از تاریکی می‌ترسد؛ چون در تاریکی است که همه‌ چیز ترسناک‌تر می‌شود! 


خرید کتاب کودک درباره انواع ترس و غلبه بر آن ها


ویکی کارهای زیادی انجام داده است تا بر ترسش از تاریکی غلبه کند، اما هیچ‌کدام به او کمک نکرده‌اند. تا اینکه یک شب سروکله‌ی چیزی پیدا می‌شود که ویکی تا آن شب ندیده است: هیولای تاریکی به سراغ ویکی می‌آید و پسرک سعی می‌کند مؤدب باشد. او با هیولا دست می‌دهد و این دو با هم به سفری در دل شب می‌روند. جاهای تاریکِ خانه را می‌بینند، بعد به خیابان می‌روند و جاهای تاریک و صداها را دنبال می‌کنند. وقتی ویکی و هیولای تاریکی به خانه برمی‌گردند خورشید کم‌کم طلوع می‌کند. از آن شب به بعد، تاریکی هر شب می‌آید، برای ویکی کتاب می‌خواند و با یکدیگر حرف می‌زنند.

اما تاریکی در این کتاب چیست یا کیست؟ کتاب از راهکاری جالب و تازه‌ برای غلبه بر ترس استفاده می‌کند. هیولای تاریکی را با ویکی دوست می‌کند تا ویکی بتواند با اعتماد به آن ببیند و بداند که هیچ‌چیزی برای ترسیدن وجود ندارد. «ویکی و تاریکی» کتابی است که والدین، مربیان یا آموزگاران باید آن را با کودکان بخوانند و حتی این راهکار را امتحان کنند: والدین می‌توانند نقش هیولای تاریکی را بازی کنند و به اتاق کودک‌شان بروند و با هم به تماشای خانه در شب بنشینند یا هنگام خواندن کتاب نقش هیولا را بازی کنند. دیدن خانه در شب، دیدن بیرون از خانه از پنجره، می‌تواند به کودک کمک کند که متوجه شود صداها یا چیزهای اطرافش ترسناک نیستند. این کتاب به بزرگسالان یاد می‌دهد برای از بین بردن ترس کودکان، باید با آن‌ها همراه شوند. با راندن کودکان یا تنها گذاشتن‌شان در اتاق، کودکان نمی‌توانند بر ترس‌شان غلبه کنند. دستی که در کتاب با ویکی دست می‌دهد یا دست‌هایی که او را در آغوش می‌گیرند، والدین ویکی هستند.


خرید کتاب کودک درباره ترس از تاریکی و غلبه بر آن


«ویکی و تاریکی» کتابی زیبا، جذاب و خواندنی درباره‌ی ترس است؛ کتابی برای کودکان و برای بزرگسالان. بار روایت داستان بر عهده‌ی تصاویر است؛ چون کتاب می‌خواهد ترس‌ها و نترسیدن‌ها را در تصویر نشان دهد تا کودک با دیدن تصاویر بهتر با ویکی همراه شود و بتواند شجاعت را تجربه کند. 

آنجا توی تاریک‌ترین جای دنیا، یک‌هو فهمیدم وقتی نگران نباشم و دیگر نترسم تاریکی می‌تواند کلی بامزه و جالب و جادویی باشد و از همه مهم‌تر... تاریکی هم می‌تواند دوست من باشد. هیچ‌کس، حتی خود من، از دوستش نمی‌ترسد.

گزیده‌هایی از کتاب

آنجا توی تاریک‌ترین جای دنیا، یک‌هو فهمیدم وقتی نگران نباشم و دیگر نترسم تاریکی می‌تواند کلی بامزه و جالب و جادویی باشد و از همه مهم‌تر... تاریکی هم می‌تواند دوست من باشد. هیچ‌کس، حتی خود من، از دوستش نمی‌ترسد.

تصویرگر
تصویرگر
Emma Yarlett
سال نشر
۱۴۰۲
قالب کتاب
ناشر
نویسنده
Emma Yarlett
نگارنده معرفی کتاب
پدیدآورندگان
ژانر کتاب
Submitted by editor69 on