موریس و کتاب‌های پرنده

عنوان لاتین
The fantastic flying books of Mr. Morris Lessmore

کتاب «موریس و کتاب‌های پرنده» کتاب تصویری به نقش التیام‌بخش کتاب در زندگی افراد بخصوص پس از یک فاجعه طبیعی می‌پردازد. انیمیشن ساخته شده بر اساس آن برنده بهترین انیمیشن ۲۰۱۲ بوده است.

کتاب «موریس و کتاب‌های پرنده» یک کتاب تصویری در قطع بزرگ است که با تصاویر زیبا کودک را به دنیایی خیالی می‌برد. جایی که توفان، آرامش و نظم زندگی آقای لسمور را به هم می‌زند و او که شاهد خراب شدن شهر و خانه‌اش است، ناگهان خانمی را می‌بیند که با چند کتاب در حال پرواز است. ولی زندگی‌نامه او قدرت پرواز ندارد و این تازه آغاز ماجراست.

کتاب پر از صحنه‌های احساساتی و جالب است. ایده‌هایی که در انیمیشن گسترش یافته‌اند و عشق به کتاب را به زیبایی نشان می‌دهد.

این اثر برگرفته از زندگی واقعی ترویجگری است که پس از توفان کاترینا به پناهگاه‌ها رفت و برای بچه‌ها کتاب خواند و فهمید که این کار روحیه و شادی را به بچه‌ها بر می‌گرداند. یافته‌ای که به تدریج در سراسر دنیا مورد استفاده قرار گرفت و این روزها هم، تسهیل‌گرهای زیادی با همین هدف به مناطق آسیب‌دیده رفته‌اند.

کتاب‌ها ترمیم‌کننده و درمان‌گر ما در تمام زندگی هستند. آشنا کردن کودکان با لذت مطالعه، بهترین و ماندگارترین هدیه به آن‌هاست.

 

برگردان
فرمهر منجزی
تصویرگر
Joe Bluhm, جو بلوم
تهیه کننده
برگرفته از کانال کودک و فرهنگ
سال نشر
۱۳۹۶
ناشر
نویسنده
William Joyce, ویلیام جویس
نگارنده معرفی کتاب
گروه سنی
فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال
Submitted by editor3 on