نمایشگاه آثار تجسمی هنرمندان معاصر ایران به سود شورا کتاب کودک!

پرواز با خورشید، عنوان نمایشگاهی از آثار تجسمی ۱۱۴ هنرمند ایرانی است که به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس شورای کتاب کودک برگزار می شود.

این هنرمندان هدف خود را از برگزاری این نمایشگاه اعلام همبستگی با شورای کتاب کودک و آرمان هایش عنوان کرده اند. پرویز تناولی، پرویز کلانتری، محمد احصایی، مرتضی ممیز، غلامحسین امیرخانی، ثمیلا امیرابراهیمی، فرح اصولی، قباد شیوا، بهرام دبیری، گیزلا وارگا سینایی، کیوان عسگری، نصرالله مسلمیان، ابراهیم حقیقی، کامران عدل، بهزاد شیشه گران، مانلی منوچهری، محمدعلی بنی اسدی، فرخنده اسماعیلی پور، مهرنوش معصومیان و حامد نوری از جمله این هنرمندان هستند.

 شورای کتاب کودک سازمانی فرهنگی – پژوهشی، غیردولتی و غیرانتفاعی است که در سال ۱۳۴۱ تأسیس شد. این نهاد مردمی که امسال پنجاهمین سال فعالیت خود را جشن گرفت در حوزه ی ادبیات کودک و نوجوان فعالیت می کند و اعضاء آن نیروهای داوطلب هستند. از اهداف این نهاد کمک به شکوفایی ادبیات اصیل ایرانی برای کودکان و نوجوانان و بالا بردن کیفی و کمی منابع ادبی و اطلاعاتی کودکان و نوجوانان، کمک به دسترسی هر چه بیشتر کودکان ایرانی به کتاب و انواع منابع ادبی و اطلاعاتی، تشویق و حمایت پدیدآورندگان و ناشران ایرانی جهت خلق آثار با ارزش ادبی و اطلاعاتی، توانمندسازی و ارتقاء سطح دانش افراد در حوزه ی ادبیات کودک و نوجوان و توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی و گردآوری منابع و ارائه خدمات کتابخانه ای و ایجاد کتابخانه های کوچ است.

این نهاد هزینه های خود را از راه حق عضویت، حمایت های مردمی، اجرای پروژه های فرهنگی و حق التالیف فرهنگنامه به دست می آورد.

زمان گشایش نمایشگاه: ۱۷ تا ۱۹ دی ماه، از ساعت ۱۶ تا ۲۰
نشانی: خیابان ولنجک، خیابان ۱۸، پلاک ۹
 

Submitted by editor3 on