کارشناس امور دینی: کودک خود را تحقیر نکنید

تیتر:
کارشناس امور دینی: کودک خود را تحقیر نکنید

یک کارشناس امور دینی، تحقیرکردن و توهین به کودک را مورد سرزنش قرار داد و گفت: اگر کودکانی را در همان دوران کودکی با بی‌مهری و توهین تربیت کنید در آینده شاهد فردی خواهیم بود که به خود و جامعه آسیب وارد خواهد کرد.

حجت‎الاسلام دوست‎علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه زنجان، اظهارکرد: تربیت کودک یک کار بسیار مهم و وقت‌‎گیر برای والدین است که نیاز به توجه بیشتر در حوزه تربیتی دارد، زیرا در صورت عملکرد نادرست در آینده باید شاهد آسیب‎های فراوانی باشیم که به فرد تحمیل شده است.

وی افزود: در دوران کودکی والدین با فراهم‌کردن فضایی خوشایند و دوستانه برای کودک خود می‎توانند از کار پرزحمت تربیت لذت ببرند.

محمدی تصریح کرد: والدین اگر با فرزند خود با کلمات مثبت از جمله تو محبوبی، تو محترمی، تو مهمی، تو می‌فهمی، تو مفیدی، صحبت کنند شاهد تاثیر شگرف و اثرگذاری این نوع لحن در آینده خواهند بود و در صورتی ‌که برعکس این عمل رفتار کنند و به فرزند خود توهین و وی را تنبیه نادرست کنند در آینده با کودکی آسیب‌دیده از خانواده و محیط مواجه خواهند بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اسلام توجه جدی به تربیت کودک دارد و والدین با اصل قرار دادن مبنای تربیتی می‎توانند از تربیت صحیح و اصولی از آینده کودک خود مطمئن باشند.

نویسنده
گروه خبر کتابک
منبع
خبرگزاری دانشجویان ایران
تاریخ:
۹۳/۱۰/۱۷
Submitted by editor3 on