گزارشی از سفر به کتابخانه بین المللی مونیخ: ادبیات کودک می تواند زبان مشترکی برای دستیابی به صلح جهانی باشد

رویا مکتبی فرد، عضو شورای کتاب کودک گزارش سفر سه ماهه خود به کتابخانه بین المللی مونیخ را ارائه کرد. 

این گزارش در روز ۱۴ آبان در کتابخانه تحقیقاتی شورای کتاب کودک ارائه شد. مکتبی فرد برای انجام پروژه ای به نام " روش شناسی پژوهش درادبیات کودک " بورسیه سه ماهه کتابخانه بین المللی مونیخ را دریافت کرده بود. این پژوهش بخشی از کاری است که او تصمیم دارد در آینده در قالب تدوین یک دستنامه پژوهشی برای دانشجویان کارشناسی ارشد رشته ادبیات کودک انجام دهد.

او در این گزارش، به دیدارهایش از موزه اسباب بازی، بازدید از شاخه آلمانی دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان، بازدید از موسسه ادبیات کودک واقع دردانشگاه گوته درفرانکفورت و بازدید از موزه تصویرگری کتاب کودک درشهرتریوس دورف اشاره کرد.

گزارشی از سفر به کتابخانه بین المللی مونیخ ادبیات کودک می تواند زبان مشترکی برای دستیابی به صلح جهانی باشد

مکتبی فرد در مدت اقامت خود در شهر مونیخ آلمان، در انتخاب کتاب های فارسی برای فهرست کلاغ سفید که در کتابخانه بین المللی مونیخ منتشر می شود، همکاری کرد. 

مکتبی فرد همچنین از نمایندگان پیشین ایران در کتابخانه مونیخ تشکر و از آنان به نیکی یادکرد، که با عملکرد خوب خود نگرش مثبتی درباره جامعه ادبیات کودک ایران بوجود آورده و احترام مسئولین کتابخانه و سایر پژوهشگران را به خودجلب کرده بودند.

مکتبی فرد در پایان صحبت خود چنین گفت: " مهم ترین نکته ای که من در این سفر دریافت کردم این است که: ادبیات کودک می تواند زبان مشترکی برای دستیابی به صلح جهانی باشد."

Submitted by admin on