یاد نادر ابراهیمی و منوچهر احترامی در نمایشگاه كتاب كودك حسینیه ارشاد زنده می شود

۲۰ / ۱ / ۸۸

یاد نادر ابراهیمی و منوچهر احترامی در نمایشگاه كتاب كودك حسینیه ارشاد زنده می شود.

 کتابخانه عمومی حسینه ارشاد به مناسبت هفته کتاب کودک ۲۰تا ۲۶ فروردین ۱۳۸۸ نمایشگاهی از آثار کودک و نوجوان نادر ابراهیمی و منچهر احترامی برگزار می کند.

در این نمایشگاه علاوه بر کتاب های منتشر شده این نویسندگان در حوزه ادبیات کودک و نوجوان، زندگی نامه و مجموعه ای از عکس ها و مطالب منتشر شده از آنها به نمایش گذاشته خواهد شد.
نادر ابراهیمی قاجار كرمانی، نویسنده، مترجم،‌ ویراستار و كارشناس ادبیات كودكان در ۱۴ فروردین سال ۱۳۱۵ در تهران به دنیا آمد.اولین اثر او برای كودكان با نام "دور از خانه" در سال ۱۳۴۷ منتشر شد. ابراهیمی نزدیك به ۵۰ اثر برای كودكان و نوجوانان نوشته است. "قصه‌ گل‌های قالی" (۱۳۵۲)، "پهلوان پهلوانان پوریای ولی" (۱۳۵۲)، "باران، آفتاب و قصه‌ی كاشی" (۱۳۵۳)، "بزی كه گم شد" (۱۳۵۳) از جمله این آثارند.نادر ابراهیمی در روز پنج‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۷ در تهران درگذشت.
منوچهر احترامی سال ۱۳۲۰ در تهران به دنیا آمد او یکی از قدیمی‌ترین نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان بود، که مجموعه ی کارهای «حسنی نگو یه دسته‌‌گل» او از دهه ی ۶۰ تا امروز، با مجموع تیراژ چندمیلیونی همچنان یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های کودکان به‌شمار می‌رود. منوچهر احترامی تاکنون بیش از پنجاه عنوان کتاب برای کودکان نوشته و منتشر کرده که «حسنی نگو یه دسته گل» و «خروس نگو یه ساعت» و «خرس وکوزه عسل» و «دزده و مرغ فلفلی» و... از آن جمله‌اند. وی در روز چهارشنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۸۷ بر اثر نارسایی قلبی، در یکی از بیمارستان‌های تهران درگذشت.
نمایش مجموعه کتاب های برگزیده مرجع کودکان و نوجوانان در سه سال اخیر،از دیگر فعالیت های این نمایشگاه است.
کتابخانه عمومی حسینه ارشاد از ساعت ۸ صبح تا ۱۸.۳۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.
نشانی:تهران، خیابان دكتر علی شریعتی، شماره ۱۱

 

 

Submitted by editor6 on