یک کوه کتاب، جایزه برندگان مسابقه ملی کتابخوانی

بنیاد بوک تراست انگلستان، یک مسابقه گسترده ملی خواندن در مدرسه ها را برگزار کرده است. گفته شده که نزدیک به ۲۰۰ هزار دانش آموز کلاس پنجم و ششم در سراسر انگلستان در این مسابقه کتابخوانی شرکت می کنند. ساختار این مسابقه به گونه ای ترتیب داده شده که برای کودکان سرگرم کننده و لذت بخش باشد.

این مسابقه که با همکاری بنیاد بوک تراست و بنیاد پیرسن برگزار شده است، دانش آموزان هر مدرسه تا روز ۲۲ ماه مارس (دوم فروردین ۹۲) فرصت دارند تا هر چه بیشتر کتاب بخوانند و برنده جایزه بزرگ این مسابقه شوند. جایزه بزرگ این مسابقه هم البته تعداد زیادی کتاب است. 

برگزار کنندگان این مسابقه برای تشویق مدرسه ها به جا انداختن کتابخوانی به عنوان یک فعالیت همیشگی، در مجموع ۱۰۰ هزار جلد کتاب به مدرسه های شرکت کننده در مسابقه جایزه می دهند. دست کم پنج مدرسه شرکت کننده در مسابقه، هزار جلد کتاب به عنوان جایزه دریافت خواهند کرد. دست کم ۵۰۰ مدرسه، صد جلد کتاب جایزه خواهند گرفت و همه مدرسه های شرکت کننده در مسابقه نیز ۵ جلد کتاب دریافت خواهند کرد. 

یک کوه کتاب، جایزه برندگان مسابقه ملی کتابخوانی

اما برای جذاب تر شدن این مسابقه برای کودکان، دست کم ۵۰۰ کودک که در این مدت بیشتر از ۸ جلد کتاب بخوانند، هر یک ۱۰ جلد کتاب جایزه خواهند گرفت. افزون بر این، کودکانی که بیشترین کتاب را در میان شرکت کنندگان خوانده باشند و هم چنین کودکانی که خلاق ترین پاسخ ها را به پرسش های مربوط به هر یک از کتاب ها در وب سایت این مسابقه نوشته باشند، جایزه ویژه ای دریافت خواهند کرد. 

کودکان برنده به این ترتیب انتخاب می شوند که هر مدرسه برندگان خود را معرفی می کند. این برندگان سپس به مسابقه منطقه ای و در مرحله بعد، ملی می روند و برنده ملی مسابقه کتابخوانی انتخاب خواهد شد. این برندگان در پایان، به یک برنامه ویژه دعوت می شوند که در آن با مشهورترین و محبوب ترین نویسندگان دیدار خواهند کرد و جایزه های ویژه دیگری نیز دریافت می کنند. 

Submitted by admin on