جشنواره تخیل و ادبیات، جشنواره ای برای کودکان!

برای دومین سال ناتینگهام انگلستان میزبان جشنواره تخیل و ادبیات کودکان خواهد بود.

این جشنواره که از سال گذشته به کمک شش مادر قصه گو برگزار می شود قصد دارد سبک های هنری و ادبی را به کودکان بشناساند. دبیر جشنواره می گوید: "جشنواره های کتاب بسیاری برگزار می شود اما هیچ یک از آن ها ویژه ی کودکان نیست. هدف این جشنواره آشنایی کودکان با نویسندگان محبوب شان است. در این جشنواره حتی بزرگ ترها هم لذت خواهند برد زیرا مادر و پدرانی که در این جشنواره شرکت می کنند داستان می نویسند و قصه ها را نقاشی می کنند. این جشنواره برای کودکان ۳ تا سیزده سال برگزار می شود و هدف آن پرورش تخیل و خلاقیت در قصه سازی است که با برگزاری مجموعه ای از کارگاه های تعاملی انجام می شود. بنا به گفته ی خانواده ها کودکان پس از جشنواره سال گذشته چنان به کتابخوانی علاقه مند شدند که حتی دوست ندارند تلویزیون تماشا کنند."

یکی از برنامه های این جشنواره برگزاری دو کارگاه درباره آثار شکسپیر است. کریستوفر لوید نویسنده ی کودک قرار است این دو کارگاه را برگزار می کند و روی آثار شکسپیر کار خواهد کرد. این نویسنده با استفاده از تایم لاین به طول هشت متر و کُتی با جیب های پر از ابزار و وسایل گوناگون به کودکان کمک خواهد کرد تا درونمایه های مشابه را در نمایشنامه های شکسپیر پیدا کنند.

کریستوفر لوید می گوید جیب های کتم با رنگ ها کدگذاری شده است. برای نمونه در یکی از جیب های کتم که صورتی است یک گل دارم که سمبل عشق است و از کودکان می خواهم هنگامی که قصه خوانده می شود در داستان نمونه هایی از این حس را پیدا کنند.

از دیگر کارگاه های این جشنواره نوشتن داستان های کمیک و آموزش خبرنگاری به کودکان است.

Submitted by editor3 on