فاطمه سیف اشرفی

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با فاطمه سیف اشرفی را مشاهده کنید.

مجموعه کتاب «خانم مینگو» درباره‌ فلامینگویی ‌است که شاگردان مختلفی از جمله تمساح، جیرجیرک، قورباغه، موش خرما، اسب آبی، پاندا، ناروال و... دارد. در هر یک از جلدها خانم مینگو برنامه‌ای برای آموزش به شاگردانش ترتیب می‌دهد و در عین داستانی بودن کتاب، اطلاعات غیرداستانی و علمی اطلاعاتی به کودکان داده می‌شود. از این مجموعه تاکنون 3 جلد «خانم مینگو و اولین روز مدرسه»، «خانم مینگو و آمادگی در برابر آتش سوزی» و «خانم مینگو و دردسرهای هوای بد» منتشر شده است.
شنبه, ۲۰ فروردین
کتاب «خانم مینگو و دردسرهای هوای بد» از مجموعه کتاب «خانم مینگو» یکی از جلدهای این مجموعه کتاب علمی جالب است. کتابی که در لابه‌لای داستان ساده و شخصیت‌های دوست‌داشتنی آن، مخاطب با مطالب علمی در مورد آب و هوا آشنا می‌شود.
شنبه, ۲۰ فروردین
«سگ سیاه» داستان خانواده‌ای به نام هوپ است که یک روز از خواب بیدار می‌شوند سگ سیاه بزرگی را که بیرون از خانه نشسته را می‌بینند و همگی از ترس عکس العملی انجام می‌دهند به جز کوچک‌ترین فرد خانواده که نمی ترسد، ببرون می‌رود و با سگ رو به رو می‌شود. 
یکشنبه, ۵ دی
«سگ سیاه» داستان خانواده‌ای به نام هوپ است که یک روز از خواب بیدار می‌شوند و سگ سیاه بزرگی که بیرون از خانه نشسته را می‌بینند و همگی از سر ترس واکنشی انجام می‌دهند؛ به جز کوچک‌ترین فرد خانواده که نمی‌ترسد، بیرون می‌رود و با سگ رو به‌رو می‌شود. 
شنبه, ۴ دی
«کلاه شادی» داستان شش دوست است که یک روز همگی بی‌حوصله هستند. اما با گرفتن هدیه مخصوص که یک کلاه است، شاد می‌شوند.
چهارشنبه, ۱۰ آذر
«کلاه شادی» داستان شش دوست است که یک روز همگی بی‌حوصله هستند. اما با گرفتن هدیه مخصوص که یک کلاه است، شاد می‌شوند.
چهارشنبه, ۱۰ آذر
«این گوزن مال من است» داستان پسری به نام ویلفرد و گوزنی است که یک دفعه سر و کله‌اش پیدا می‌شود و ویلفرد تصور می‌کند او جانور دست‌آموزش است. اما به‌تدریج متوجه می‌شود، ویلفرد که جانوری از حیات‌وحش است، زندگی را با قوانین مورد قبول خودش می‌گذراند، نه قوانینی که ویلفرد وضع کرده است و برای هیچ‌کسی هم نیست.
سه شنبه, ۲ آذر
«یوگای قورباغه‌ای» درباره‌ قورباغه‌ای است که عاشق تمرین یوگاست. در این کتاب او بچه‌ها را تشویق می‌کند تا از انجام یوگا لذت ببرند. «یوگای قورباغه‌ای» کتابی برای معرفی 19 حرکت یوگاست که برای کودکان مناسب است و توسط یک قورباغه‌ بامزه اجرا می‌شوند.
دوشنبه, ۲۴ آبان
«یوگای قورباغه‌ای» درباره‌ قورباغه‌ای است که عاشق تمرین یوگاست. در این کتاب او بچه‌ها را تشویق می‌کند تا از انجام یوگا لذت ببرند. «یوگای قورباغه‌ای» کتابی برای معرفی 19 حرکت یوگاست که برای کودکان مناسب است و توسط یک قورباغه‌ بامزه اجرا می‌شوند.
دوشنبه, ۲۴ آبان
کتاب «کارل و معنای زندگی» داستان یک کرم خاکی است. او روزهای خود را با خوشحالی در حال تونل زنی در خاک می‌گذراند تا این‌که یک موش صحرایی از او یک سوال ساده می‌پرسد و باعث می‌شود کارل دست از کار روزانه خود بکشد: «چرا این کاره را هر روز می‌کنی؟» جستجوی کارل برای یافتن پاسخ این پرسش او را به یک ماجراجویی می‌رساند تا با تمام جانوران جنگل ملاقات کند. هرکدام از جانوران معنایی برای کاری که انجام می‌دهند دارند که خب هیچ‌کدام از آن‌ها معنای زندگی کارل نیست. اما سرانجام کارل هم معنای زندگی‌اش را می‌یابد.
دوشنبه, ۱۷ آبان
«کارل و معنای زندگی» داستانی درباره‌ی کرمی به نام کارل است که یک روز با پرسش یک موش صحرایی سوالی در ذهنش شکل می‌گیرد. این‌که معنای کاری که هر روز انجام می‌دهد چیست؟ به دنبال کشف پاسخ این پرسش، دست از کار می‌کشد و از جانوران جنگل در این‌باره می‌پرسد.
دوشنبه, ۱۷ آبان
«خرگوش گوش داد!» داستان پسرکی است که با مکعب‌های خانه‌سازی‌اش ساختمانی می‌سازد. اما بعد از ساخت آن تعدادی پرنده سازه‌اش را خراب می‌کنند و این اتفاق تیلور را بسیار غمگین و ناراحت می‌کند. دوستان‌اش به دیدار تیلور می‌آ‌یند و او را دلداری می‌دهند و هر یک برای هم‌دردی با او  توصیه‌ای به تیلور می‌کنند؛ اما پسرک هیچ‌کدام از توصیه‌های دوستانش را در آن‌ لحظه لازم ندارد. او فقط می‌خواهد یکی به حرف‌هایش گوش دهد. تا این‌که خرگوش از راه می‌رسد و فقط گوش می‌دهد.
شنبه, ۱ آبان
«یکی برای همه، همه برای یکی» داستان موش کنجکاوی است که با داشتن مشکلی کوچک در پاهایش تصمیم می‌گیرد برای دیدن جهان اطراف از خانواده خداحافظی کند و راهی سفری ناشناخته شود. موش کوچولو یکی از پاهایش از دیگری بلندتر است و سبیل‌های کوتاهی دارد و این باعث می‌شود که مدام زمین بخورد. او در این سفر با دوستانی آشنا می‌شود که هر یک از آن‌ها هم مشکلی کوچک دارند و البته به‌جایش توانایی خاص‌تر. در انتهای داستان هر یک از 5 دوست که باهم هم‌سفر می‌شوند متوجه می‌شوند اگر توانایی انجام کاری را ندارند، دیگران می‌توانند کمک‌شان کنند و آن‌ها هم در کاری که دیگران توانایی انجام‌اش را ندارند مفید خواهند بود.
سه شنبه, ۲۷ مهر
«یکی برای همه، همه برای یکی» داستان موش کوچولویی است که یک پایش بلندتر از پای دیگرش است و یک روز تصمیم می‌­گیرد برای دیدن ناشناخته­‌های دنیا به سفر برود. در این سفر دوستان جدیدی پیدا می‌­کند، دوستانی که هر یک مشکلی کوچک دارند و همگی با هم پیمان می‌‌بندند که با هم دوست بمانند و دنیا را بگردند و در این مسیر به هم کمک کنند.
سه شنبه, ۲۷ مهر
«قورررک!» داستان خوکی است که یک روز به کنار برکه قورباغه‌­ها می­‌آید و قورقور می‌­کند. این کار او تعجب همه جانوران جنگل را بر می­‌انگیزد و در نهایت قورباغه­‌ها متوجه می‌­شوند که او فقط با این کار می‌خواسته با آن‌ها دوست شود.
یکشنبه, ۱۱ مهر
«قورررک!» داستان خوکی است که یک روز به کنار برکه قورباغه­‌ها می‌­آید و قورقور می‌­کند. این کار او تعجب همه جانوران جنگل را بر می‌­انگیزاند و در نهایت متوجه می‌­شوند که او فقط با این کار می‌خواسته با آن‌ها دوست شود.
پنجشنبه, ۸ مهر
کتاب «سلام ترس!» با زبانی ساده و به ظاهر برای کودکان، امکان شناخت احساس ترس را برای همه گروه‌های سنی فراهم کرده است. این کتاب مخاطب را با ترس و انواع مختلف آن آشنا می‌کند. در انجام فعالیت‌های در پیوند با کتاب‌هایی که به موضوع ترس می‌پردازند، به این موضوع دقت کنید که توصیه روانشناسان این است که نباید ترس‌های کودک را آن‌قدر از پس ذهن او بالا آورد که دچار ناآرامی شود. به‌خصوص اگر ما کتابدار یا مربی‌ای هستیم که فقط چند ساعتی در روز با کودک در ارتباط هستیم و همه ابعاد زندگی او را نمی‌شناسیم و در کنترل ما نیست و در عین حال متخصص حوزه روانشناسی هم نیستیم و بسیاری از امور را به تجربه می‌دانیم. پس حواسمان باشد و با احتیاط و با مطالعه کافی به این موضوع بپردازیم.
یکشنبه, ۴ مهر
«سلام ترس!» کتابی در مورد شناخت احساس ترس است. عنوان کتاب از همان ابتدا روشن می‌کند که باید با ترس آشنا شد و به او سلام کرد.
یکشنبه, ۴ مهر
«ویرجینیا گرگ می‌­شود» داستان دختری است به نام ویرجینیا که یک روز صبح بعد از بیدار شدن احساس غم و ناراحتی و خشم دارد، یک احساس گرگی. صداهای بلند آزارش می‌­دهند، پاسخ دوستانش که برای بازی پیش او آمده‌اند را نمی‌­دهد، تمام وسایل خانه را به‌هم می‌ریزد و حرف نمی‌زند. خواهرش متوجه حال گرگی ویرجینا می‌شود و به‌دنبال راه‌حلی می­گرد تا حال او را خوب کند، اما هیچ فایده‌ای ندارد. تا این‌که ونسا شروع به نقاشی کردن سرزمینی که ویرجینیا دوست دارد می‌کند و همه آن‌چه خواهرش دوست دارد را در این سرزمین نقاشی می‌کند. ویرجینیا با دیدن نقاشی و فضایی که خواهرش خلق کرده شروع به حرف‌زدن می‌کند و کم‌کم  احساس خوبی پیدا می‌کند.
دوشنبه, ۲۹ شهریور
«ویرجینیا گرگ می‌­شود» داستانی در مورد تجربه احساس ناخوشایند عصبانیت، خشم و ناراحتی یک دختر است و راه حل کنار آمدن با این احساس.
دوشنبه, ۲۹ شهریور