فعالیت پیشنهادی برای کتاب یوگای قورباغه‌ای

«یوگای قورباغه‌ای» درباره‌ قورباغه‌ای است که عاشق تمرین یوگاست. در این کتاب او بچه‌ها را تشویق می‌کند تا از انجام یوگا لذت ببرند. «یوگای قورباغه‌ای» کتابی برای معرفی 19 حرکت یوگاست که برای کودکان مناسب است و توسط یک قورباغه‌ بامزه اجرا می‌شوند.

1- گفت‌وگو کنید.

پس از بلندخوانی کتاب با پرسش‌هایی مانند زیر با کودکان گفت‌وگو کنید:

  • تا به‌حال یوگا کرده‌اید یا کسی را می‌شناسید که یوگا کند؟
  • چه ورزش‌هایی را می‌شناسید؟ تفاوت‌ها و شباهت‌های این ورزش‌ها چیست؟
  • به چه ورزشی علاقه دارید؟ چه ورزشی انجام می‌دهید؟
  • بعد از انجام ورزش چه احساسی دارید؟
  • چرا ورزش می‌کنیم؟

2- پژوهش کنید.

همراه کودک درباره موضوعات زیر پژوهش کنید:

  • رشته ورزشی مورد علاقه‌اش. اگر ورزشی است که در مسابقات ملی و جهانی انجام می‌شود، درباره قهرمانان شناخته شده نیز می‌توانید پژوهش کنید. بعضی از ورزش‌ها برای معلولان (توان‌یابان) نیز مناسب هستند یا تغییراتی در آنان داده شده است تا مناسب شوند، درباره نوع مناسب برای معلولان ورزش مورد علاقه کودک نیز پژوهش کنید. این فعالیت به آشنایی بیشتر کودک با گروه‌های مختلف اجتماعی کمک خواهد کرد.
  • مسابقات بین‌المللی ورزش مانند المپیک
  • زندگی قورباغه، زیستگاه، غذا، دشمنان و چرخه‌ زندگی آن

3- یوگا کنید.

از کودکان بخواهید همگی  در محیطی باز بایستند و شما حرکات داخل کتاب را به نوبت انتخاب کنید، برای‌شان توضیح دهید و بخواهید که انجام دهند.

4- مکعب یوگا

برگه کاربرگ مکعب یوگا را پرینت بگیرید. دورالگو را برش بزنید و از روی خطوط تا کنید. و کناره ها را چسب بزنید تا مکعب درست شود.

کودکان را به گروه‌های کوچک تقسیم کنید و به هر گروه یک مکعب بدهید. با انداختن هر بار مکعب یک وجه آن نمایان می شود که روی آن تصویری از یک حرکت یوگا است. و هر کودک که مکعب (تاس یوگا) را می اندازد باید آن حرکت را انجام دهد.

5- اوریگامی بسازید.

مراحل ساخت اوریگامی قورباغه را در این فیلم مشاهده کنید.

6- کاردستی بسازید.

در تصویر چند نمونه کاردستی ساده‌ ساخت قورباغه را می‌بینید. با استفاده از رول دستمال توالت، لیوان و بشقاب یک‌بار مصرف، مقوا و رنگ (گواش) می‌توانید قورباغه‌های مختلف بسازید.


چند نمونه کاردستی برای کتاب «یوگای قورباغه‌ای»

پدیدآورندگان:
Submitted by skyfa on