سه شش سال

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با سه شش سال را مشاهده کنید.

زیر دسته بندی ها
کتاب «گربه دارم چه زرنگ» روایتی کودکانه است که داستان گربه‌ای پرانرژی و پر‌تحرک را در قالب ترانه‌‌ای کودکانه روایت می‌کند. گربه‌ی زرنگِ داستان از شهر‌ها و کشورهای گوناگون دنیا دیدن می‌کند و در این سفر دورودراز کالاها و اجناسی را با خود می‌برد و می‌آورد. در اولین بخش کتاب، به شغل گربه، که خریدو‌فروش کالاست، اشاره می‌شود؛ شغلی که تجربه‌ها و سفر‌های زیادی را با خود به همراه دارد.  
سه شنبه, ۲۴ آبان
همه‌‌ی ماجرا از آنجایی شروع می‌شود که پسرکی از تختش می‌افتد. اگرچه موضوع داستان ساده است، نویسنده به‌سادگی از کنار این موضوع نمی‌گذرد و آن را به ماجرایی خیال‌انگیز تبدیل می‌کند. «کریس ریدل» یکی از آن افرادی است که خواب‌های رنگی و عجیب ‌وغریب زیادی می‌بیند. برای همین هم یکی از جذاب‌ترین خواب‌هایش را در کتاب فرمانروای عالم هپروت برای ما به تصویر کشیده است.از همان تصویر روی جلد پیداست که در این کتاب با داستانی سرراست مواجه نیستیم. در حقیقت، ما با ورق زدن «فرمانروای عالم هپروت» به سرزمین عجایب و شگفتی‌ها وارد می‌شویم؛ سرزمینی که در آن هیچ‌چیز آن‌طور که به نظر می‌‌رسد نیست.
یکشنبه, ۸ خرداد
مجموعه کتاب «لوبی‌ها در...» شامل چهار جلد «لوبی‌ها در عدد هیچ»، «لوبی‌ها در من نبودم»، «لوبی‌ها در بلوز جدید»، و «لوبی‌ها در کلمه‌های مخالف» است. شخصیت‌های این مجموعه لوبی‌هایی هستند که خصوصیات ویژه‌ای دارند: صبور هستند، همه کاملا مانند همدیگر هستند، طرفدار معمولی بودن هستند و اعداد را بسیار دوست دارند. در این مجموعه کتاب هم سبک خاص تصویرگری و داستان‌پردازی «الیور جفرز» به‌خوبی دیده می‌شود.
چهارشنبه, ۷ اردیبهشت
مجموعه «غاز کوچولو»، دارای تصاویر بزرگ و متن‌های کوتاه و ساده است که برخی از آنها به صورت شعر هستند. ضمنا برخی از تصاویر به صورت صفحه‌های برش‌دار هستند که خواندن متن را برای کودکان جذاب‌تر می‌کند.موضوعات این مجموعه داستان‌هایی ساده درباره بچه غازی است که می‌خواهد اطرافش را کشف کند.
چهارشنبه, ۳۱ فروردین
از مجموعه کتاب «اگر به یک...» تاکنون 3 کتاب «اگر به یک سگ دونات بدهی...»، «اگر به یک موش شیرین بدهی...» و «اگر به یک گربه کیک بدهی ...» به فارسی منتشر شده است. در همگی این سه داستان، شخصیت اصلی مدام بعد از هر اتفاق و هر کاری به یاد یک چیز دیگر می‌افتد و ماجراهای بعدی را ایجاد می‌کند و در انتها دوباره به همان نقطه اول می‌رسد و باز...‌
دوشنبه, ۲۲ فروردین
مجموعه کتاب «خانم مینگو» درباره‌ فلامینگویی ‌است که شاگردان مختلفی از جمله تمساح، جیرجیرک، قورباغه، موش خرما، اسب آبی، پاندا، ناروال و... دارد. در هر یک از جلدها خانم مینگو برنامه‌ای برای آموزش به شاگردانش ترتیب می‌دهد و در عین داستانی بودن کتاب، اطلاعات غیرداستانی و علمی اطلاعاتی به کودکان داده می‌شود. از این مجموعه تاکنون 3 جلد «خانم مینگو و اولین روز مدرسه»، «خانم مینگو و آمادگی در برابر آتش سوزی» و «خانم مینگو و دردسرهای هوای بد» منتشر شده است.
شنبه, ۲۰ فروردین
مجموعه کتاب «جرج میمون بازیگوش» مجموعه داستان‌های میمونی به نام جرج است که کنجکاوی‌هایش باعث ماجراهای مختلفی می‌شوند. جرج دقیقا شخصیتی مانند یک کودک با همه‌ی کنجکاوی‌هایش دارد. خواندن داستان‌های مجموعه کتاب «ماجراهای جورج، میمون بازیگوش» برای کودکان بسیار سرگرم کننده است. فعالیت‌های زیر در پیوند با داستان‌های مجموعه کتاب «ماجراهای جورج میمون بازیگوش» پیشنهاد شده‌اند. هر فعالیت را می‌توانید متناسب با داستان‌ انتخاب و اجرا کنید.
شنبه, ۲۰ فروردین
مشکلاتی مانند گم کردن اسباب‌بازی، مشکل در پوشیدن لباس و قهر و دعوای دوستان در میان کودکان بسیار رایج است. در داستان‌های مجموعه کتاب «ماجراهای لودی» هر بار یکی از مهارت‌های زندگی بیان می‌شود و مشکلات در موقعیت‌های خنده‌دار، طنزآمیز و همراه با بازی حل می‌شوند. مجموعه کتاب‌ «ماجراهای لودی» دارای تصاویر ساده و بزرگ و متن‌های کوتاه در هر صفحه است. این مجموعه شامل چهار جلد است: «شوخی‌های لودی»، «لودی و دوستانش در پارک چه می‌کنند»، «چه کسی با لودی شوخی می‌کند» و «خرسی بازیگوش لودی کجاست؟»  در خواندن کتاب‌های این مجموعه، توجه کودکان را به شیطنت‌ها و جزییاتی که تصویرگر در تصاویر کتاب در نظر گرفته است جلب کنید.
سه شنبه, ۱۶ فروردین
کتاب «خرگوش کوچولو خرس را بیدار نکنی!» داستانی شیرین از رسیدن بهار، همکاری، پذیرش مسئولیت، شجاعت و دوستی است.
دوشنبه, ۱۵ فروردین
کتاب «بخوان، بچرخان، ببین» داستان یک کرم ابریشم است که به دنبال غذایی برای خوردن می‌گردد. اما انگار هر چیزی که برای خوردن پیدا می‌کند، اگر جور دیگری به آن نگاه کند، چیز دیگری از آب در می‌آید.
یکشنبه, ۱۴ فروردین
«نویل» داستان پسر کوچکی است که به همراه خانواده‌اش به خانه جدید اسباب کشی می‌کند. هیچ‌کس نظر او را درباره اسباب‌کشی نپرسیده است. او حالا هیچ دوستی ندارد و تنهای تنهاست و بدترین بخش ماجرا هم همین است.
یکشنبه, ۲۲ اسفند
کتاب «هدیه‌ای برای مامان‌بزرگ» داستانی شیرین از ارتباط مادربزرگ و نوه‌اش لی‌لی است. داستان نوه‌ای که دوست دارد هدیه‌ای به مادربزرگ بدهد و داستان عشق بین این دو.
شنبه, ۲۱ اسفند
داستان کتاب «والک و رویای سفر» درباره یک نهنگ کوچک است به نام والک؛ نهنگی که از روزمرگی و تکرارِ ملال‌انگیز زندگی خسته شده است و می‌خواهد «خلاف جریان آب شنا کند». والک در سفر خود به دنیای بیرون از آب به حقایق جدیدی پی می‌برد، حقایقی چون تفاوت دنیای دوست جدیدش، ماهک، با دنیای او.
چهارشنبه, ۲۰ بهمن
«جیب‌های آنجلیکا اسپراکت» کتابی است در مورد خانمی به همین نام که کت بلند بنفش جالبی پر از جیب دارد و هر جیب وسیله خارق العاده‌ای درونش دارد.
یکشنبه, ۱۷ بهمن
کتاب «دریا قرمز نیست»، داستان یک مدادشمعی است با برچسب قرمز، بنابراین سایر مدادشمعی‌ها هم او را یک مدادشمعی قرمز می‌دانند. در حالی‌که او واقعا آبی است و برای همین هر چیز قرمزی را آبی می‌کشد. معلم، مادر، پدربزرگ و مادربزرگ، قیچی، چسب، مداد و همه سعی می‌کنند به او کمک کنند تا مثل یک مدادشمعی قرمز عمل کند. اما موفق نمی‌شوند. مدادشمعی قرمز بسیار ناراحت و ناامید است. همه مدادشمعی‌ها فکر می‌کنند یک جای کار اشکال دارد.
یکشنبه, ۱۲ دی
کتاب «مهمان‌های ناخوانده» بازنویسی یک قصه قدیمی است که بیش‌تر کودکان ایرانی این قصه را با نام‎‌های «خانه‌ مادربزرگه» یا «خاله پیرزن» شنیده‌اند.
چهارشنبه, ۱ دی
داستان کتاب «دست‌هایت را بشوی» در مورد شاهزاده کوچولویی است که عاشق این است که خودش را کثیف کند؛ درست مثل خیلی از بچه‌های دیگر.  ملکه، آشپز، پادشاه، خانم خدمتکار، همه، بارها به او  می‌گویند «دست‌هایت را بشوی»، او هم هر بار دست‌هایش را می‌شوید اما سوالش این است که چرا باید این همه دست‌ها را شست؟! آخر او بعد از خاک‌بازی، بازی با گربه، عطسه کردن و دستشویی رفتن دست‌هایش را شسته.
دوشنبه, ۲۹ آذر
تاکنون ۱۲ جلد از مجموعه «دنیای پپا» توسط نشر افق به فارسی منتشر شده است. در هر قسمت پپا با موضوع جدیدی روبرو می‌شود و تجربه جدیدی به دست می‌آورد. داستان هر کتاب مجزاست و تقریبا در تمام کتاب‌ها پپا به همراه خانواده‌اش تجربه‌های جدید را پشت سر می‌گذارد. کتاب‌ها همگی دارای  تصاویر و صفحات رنگی، بزرگ و ساده هستند که با متن‌های کوتاه و ساده همراهی می‌شوند. از این مجموعه به کتاب‌های «پپا فوتبال بازی می‌کند»، «پپا به دندانپزشکی می‌رود»، «پپا به تعطیلات می‌رود»، «پپا به آکواریوم می‌رود»، «پپا با کامپیوتر بازی می‌کند»، «پپا عینک می‌زند» می‌توان اشاره کرد.
یکشنبه, ۲۸ آذر
کتاب‌های مجموعه کتاب «موجودات حال به‌هم‌زن» ترکیبی از دیالوگ‌های طنزآلود و مطالب علمی است. از این مجموعه کتاب 7 جلد آن با عنوان‌های «مگس»، «کرم»، «موش فاضلاب»، «حلزون بی‌صدف»، «شپش»، «عنکبوت» و «وزغ» توسط نشر چشمه ترجمه و منتشر شده است.
شنبه, ۲۰ آذر
«استنلی و آموزش» مجموعه‌ای 4 جلدی از کتاب‌های مقوایی برای کودکان در سنین زیر 5 سال است که شخصیت اصلی آن همستری به نام استنلی است. این مجموعه تلاش می‌کند مفاهیم ریاضی را به شکلی ساده به کودکان نوپا و خردسال بیاموزد. «رنگ‌ها»، «شکل‌ها»، «اعداد» و «متضادها» عنوان 4 جلد این مجموعه است.
سه شنبه, ۱۶ آذر