فعالیت پیشنهادی برای مجموعه کتاب غاز کوچولو

مجموعه «غاز کوچولو»، دارای تصاویر بزرگ و متن‌های کوتاه و ساده است که برخی از آنها به صورت شعر هستند. ضمنا برخی از تصاویر به صورت صفحه‌های برش‌دار هستند که خواندن متن را برای کودکان جذاب‌تر می‌کند.موضوعات این مجموعه داستان‌هایی ساده درباره بچه غازی است که می‌خواهد اطرافش را کشف کند.

برای مجموعه کتاب غاز کوچولو، به تفکیک می‌توان فعالیت‌های زیر را با کودکان انجام داد:

«شب شده وقت خوابه»

به فعالیت‌های مربوط به کتاب‌های با موضوع خواب مراجعه شود.

«وقتی که تو بزرگ شدی» و «تولدت مبارک»

  • تصویر بچه‌های جانوران مختلف و مادرهایشان را پرینت بگیرید و از کودکان بخواهید تصویر هر مادر را در کنار بچه‌اش بر روی مقوا بچسبانند.
  • با کمک بشقاب یک بار مصرف، رنگ زرد، چسب، قیچی، مقوا یا کاغذ رنگی زرد و نارنجی، همانند تصاویر کاردستی، با کمک کودکان غاز کوچولو درست کنید. 
  1. تصویر فعالیت غاز کوچولو یک 
  2. تصویر فعالیت غاز کوچولو دو 
  3. تصویر فعالیت غاز کوچولو سه 
  • تصاویری از چرخه زندگی جانورانی مانند کرم ابریشم و یا قورباغه تهیه کنید و با کمک کودکان مراحل زندگی آن‌ها را به ترتیب بچینید و شماره‌گذاری کنید.

«چی دیدی، چند تا دیدی؟»

  • برای تشویق کودکان به شمردن و یاد گرفتن اعداد، بر روی چند تکه کاغذ چند عدد بنویسید و سپس بر روی کاغذهای دیگر مطابق عددها شکل ساده‌ای مانند دایره بکشید. عددهای نوشته شده را در جاهای مختلف بچسبانید و از کودکان بخواهید کاغذهای شکل‌دار مربوط به هر عدد را بر روی عدد خودش بچسبانند.
  • تعدادی بطری خالی تهیه کنید. روی هر کدام یک عدد بنویسید. تعدادی نخود در اختیار کودکان قرار دهید و از آن‌ها بخواهید به اندازه عدد هر بطری داخل آن نخود بیاندازند.
دسته‌ها:
نویسنده:
پدیدآورندگان:
پیوست:
فعالیت غاز کوچولو1 (66.59 کیلوبایت) , فعالیت غاز کوچولو2 (87.6 کیلوبایت) , فعالیت غاز کوچولو3 (67.34 کیلوبایت)
Submitted by skyfa on