هفت نه سال

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با هفت نه سال را مشاهده کنید.

زیر دسته بندی ها
مجموعه کتاب «خانم مینگو» درباره‌ فلامینگویی ‌است که شاگردان مختلفی از جمله تمساح، جیرجیرک، قورباغه، موش خرما، اسب آبی، پاندا، ناروال و... دارد. در هر یک از جلدها خانم مینگو برنامه‌ای برای آموزش به شاگردانش ترتیب می‌دهد و در عین داستانی بودن کتاب، اطلاعات غیرداستانی و علمی اطلاعاتی به کودکان داده می‌شود. از این مجموعه تاکنون 3 جلد «خانم مینگو و اولین روز مدرسه»، «خانم مینگو و آمادگی در برابر آتش سوزی» و «خانم مینگو و دردسرهای هوای بد» منتشر شده است.
شنبه, ۲۰ فروردین
مجموعه کتاب «جرج میمون بازیگوش» مجموعه داستان‌های میمونی به نام جرج است که کنجکاوی‌هایش باعث ماجراهای مختلفی می‌شوند. جرج دقیقا شخصیتی مانند یک کودک با همه‌ی کنجکاوی‌هایش دارد. خواندن داستان‌های مجموعه کتاب «ماجراهای جورج، میمون بازیگوش» برای کودکان بسیار سرگرم کننده است. فعالیت‌های زیر در پیوند با داستان‌های مجموعه کتاب «ماجراهای جورج میمون بازیگوش» پیشنهاد شده‌اند. هر فعالیت را می‌توانید متناسب با داستان‌ انتخاب و اجرا کنید.
شنبه, ۲۰ فروردین
کتاب «خرگوش کوچولو خرس را بیدار نکنی!» داستانی شیرین از رسیدن بهار، همکاری، پذیرش مسئولیت، شجاعت و دوستی است.
دوشنبه, ۱۵ فروردین
کتاب «بخوان، بچرخان، ببین» داستان یک کرم ابریشم است که به دنبال غذایی برای خوردن می‌گردد. اما انگار هر چیزی که برای خوردن پیدا می‌کند، اگر جور دیگری به آن نگاه کند، چیز دیگری از آب در می‌آید.
یکشنبه, ۱۴ فروردین
«گنجشک من بدو...بدو» داستانی لطیف با موضوع دوستی، تاب‌آوری و پذیرش شرایط جدید است. در یک روز بارانی بال‌های گنجشک کوچولو آسیب می‌بیند و دیگر قادر به پرواز نیست. دوستش موش و کلاغ پیر از او پرستاری می‌کنند. گنجشک پس از مدتی می‌فهمد که قادر نیست پرواز کند. موش و کلاغ به او تند راه رفتن یاد می‌دهند و پاهای او کم کم قوی می‌شود. او اگرچه دیگر قدرت پرواز ندارد؛ ولی از دویدن در چمنزار به همراه دوستش موش همان‌قدر لذت می‌برد که از پرواز در گذشته. او روش تازه‌ای برای لذت بردن از زندگی با شرایط جدید خود پیدا کرده است.
چهارشنبه, ۲۵ اسفند
مجموعه کتاب «از سر تا دم» یک مجموعه کتاب علمی اطلاعاتی برای کودکان است، که با شیوه‌ای معماگونه کودکان را به خواندن اطلاعات علمی درباره‌ هر جانور تشویق می‌کند. تصاویر کتاب با تکنیک کلاژ ساخته شده‌اند و تصویرگر به‌خوبی جزییات بدن هر جانور را منعکس کرده است. کتاب‌های «دایناسورها از سر تا دم»، «جانوران اقیانوس از سر تا دم»، «بندپایان از سر تا دم» و «پرندگان از سر تا دم» 4 عنوان این مجموعه هستند.
سه شنبه, ۲۴ اسفند
«نویل» داستان پسر کوچکی است که به همراه خانواده‌اش به خانه جدید اسباب کشی می‌کند. هیچ‌کس نظر او را درباره اسباب‌کشی نپرسیده است. او حالا هیچ دوستی ندارد و تنهای تنهاست و بدترین بخش ماجرا هم همین است.
یکشنبه, ۲۲ اسفند
داستان کتاب «والک و رویای سفر» درباره یک نهنگ کوچک است به نام والک؛ نهنگی که از روزمرگی و تکرارِ ملال‌انگیز زندگی خسته شده است و می‌خواهد «خلاف جریان آب شنا کند». والک در سفر خود به دنیای بیرون از آب به حقایق جدیدی پی می‌برد، حقایقی چون تفاوت دنیای دوست جدیدش، ماهک، با دنیای او.
چهارشنبه, ۲۰ بهمن
«جیب‌های آنجلیکا اسپراکت» کتابی است در مورد خانمی به همین نام که کت بلند بنفش جالبی پر از جیب دارد و هر جیب وسیله خارق العاده‌ای درونش دارد.
یکشنبه, ۱۷ بهمن
«سگ سیاه» داستان خانواده‌ای به نام هوپ است که یک روز از خواب بیدار می‌شوند سگ سیاه بزرگی را که بیرون از خانه نشسته را می‌بینند و همگی از ترس عکس العملی انجام می‌دهند به جز کوچک‌ترین فرد خانواده که نمی ترسد، ببرون می‌رود و با سگ رو به رو می‌شود. 
یکشنبه, ۵ دی
مجموعه کتاب «ریاضی با موشی» مجموعه‌ای است که نشر افق 6 جلد آن را به چاپ رسانده است. در هر جلد آن داستان موش کوچکی به نام «آلبرت» روایت می‌شود که هر بار با اتفاقات جدیدی درگیر است و در خلال این اتفاقات ما شاهد مواجه شدن او با موضوعات ساده‌ای از ریاضیات است. قرار است در این 6 جلد ما به همراه آلبرت با بخش‌هایی از درس ریاضی درگیر شویم که دانستن آن‌ها برای کودکان پیش از دبستان و دبستان ضروری است و طبعاً یادگیری این مفاهیم در خلال داستان راحت‌تر صورت می‌گیرد. از این مجموعه به کتاب‌های «شهربازی پرماجرا»، «آب بازی در ساحل»، «گم شدن در موزه» و .. می‌توان نام برد. 
سه شنبه, ۲۳ آذر
مجموعه کتاب «زمین عزیز من» کتاب‌هایی کوتاه و تصویری هستند که با متنی روان و هم‌کنشانه (تعاملی) و گاه طنز به آسیب‌های محیط‌زیستی مختلفی که سیاره زمین با آن مواجه است می‌پردازد. از این مجموعه 5 عنوان «اشغالگران»، «درخت بزرگ»، «جشن ماهی‌ها»، «سفر مرغابی‌ها» و «پرندگان بی‌پر» منتشر شده است.
شنبه, ۲۰ آذر
کتاب‌های مجموعه کتاب «موجودات حال به‌هم‌زن» ترکیبی از دیالوگ‌های طنزآلود و مطالب علمی است. از این مجموعه کتاب 7 جلد آن با عنوان‌های «مگس»، «کرم»، «موش فاضلاب»، «حلزون بی‌صدف»، «شپش»، «عنکبوت» و «وزغ» توسط نشر چشمه ترجمه و منتشر شده است.
شنبه, ۲۰ آذر
کتاب «می‌خواهم پاندا را نجات دهم» یکی دیگر از داستان‌های دوخواهر و برادر ماجراساز یعنی لولا و چارلی است. این‌بار داستان از اینجا شروع می‌شود که روز نجات جانوران در مدرسه است و لولا و دوستش لوتا مثل همیشه ذوق‌زده‌اند. آن‌ها فکر می‌کنند که باید زرافهٔ گردن دراز را از شر ابرها نجات دهند. اما چارلی و دوستش مارو شروع می‌کنند به توضیح دادن برای آن‌ها که برای نجات جانوران چه باید کرد. آن‌ها داستان انقراض جانوران را برای خواهرانشان بازگو می‌کنند و برای درک بیشتر خطر انقراض، به سراغ کتاب‌ها می‌روند...
چهارشنبه, ۱۷ آذر
کتاب «فیل ماکارون» داستانی است درباره یک فیل و دوستانش که با هم متحد می‌شوند تا کانگوروهایی که بر شهر آن‌ها حکومت می‌کنند را شکست بدهند. کتاب درباره این است که چه کسی قانون‌ها را تعیین می‌کند، و چه کسی باید آن‌ها را بشکند. درباره رشته و تغییر است، قوانین و لازانیا. کتاب «فیل ماکارون» به ما نشان می‌دهد که قوانین از سنگ ساخته نشده‌اند، درست مثل پاستا، قوانین هم یکی دیگر از ساخته‌های ما هستند.
شنبه, ۱۳ آذر
«کلاه شادی» داستان شش دوست است که یک روز همگی بی‌حوصله هستند. اما با گرفتن هدیه مخصوص که یک کلاه است، شاد می‌شوند.
چهارشنبه, ۱۰ آذر
کتاب «دوچرخه‌سواری خانم آرمیتاژ» داستانی طنز درباره خانم آرمیتاژ است که در حین گردش با دوچرخه‌اش به نظرش می‌رسد دوچرخه‌اش وسایلی کم دارد و آن‌ها را یکی یکی به دوچرخه اضافه می‌کند، چیزهایی مثل انواع بوق، سطل و صابون برای شستشوی دست، جعبه ابزار، سبدی که توی آن برای خود و سگش غذا بگذارد، صندلی مخصوص برای سگش، چتر برای جلوگیری از آب و باران، رادیو ضبط برای سرگرمی و...
سه شنبه, ۹ آذر
مجموعه کتاب‌های «مهارت‌های خود مراقبتی»، موضوعات را کاملا ساده، روان و قابل لمس مطرح کرده‌اند. تصاویر کتاب هم بسیار زیبا و گویا هستند و این مجموعه گزینه مناسبی برای بلندخوانی با کودکان و گفت‌وگو است. عنوان‌های این مجموعه عبارتند از: «من با هرکسی نمی‌روم»، «من می‌توانم قوی باشم»، «من می‌توانم با صدای بلند بگویم نه»، «من که گم نمی‌شوم» و «به من دست نزن». نویسندگان و تصویرگران برخی از آن‌ها با هم تفاوت دارند. برای کتاب‌های این مجموعه پرسش‌ها به تفکیک و فعالیت‌های دیگر برای همه جلدها پیشنهاد شده‌اند.
شنبه, ۶ آذر
مجموعه «قصه‌های دوست داشتنی» شامل 8  داستان‌ مجزا با شخصیت‌های مختلف و پدیدآورندگانی متفاوت است. هر کتاب دارای داستانی کوتاه و جذاب با تصاویر درشت و رنگی است که این مجموعه را تبدیل به انتخابی مناسب برای بلندخوانی با کودکان می‌کند. کتاب‌های این مجموعه عبارتند از: «گربه‌ای که تقلید می‌کرد»، «شاید چیزی زیبا»، «نینجا خرگوشه»، «روز بد خرس کوچولو»، «اسکار عاشق چه چیزهایی است؟»، «درخت خاطره»، «اسکار و مو» و «می‌خواهی چه کاره شوی برایان؟».
سه شنبه, ۲ آذر
«این گوزن مال من است» داستان پسری به نام ویلفرد و گوزنی است که یک دفعه سر و کله‌اش پیدا می‌شود و ویلفرد تصور می‌کند او جانور دست‌آموزش است. اما به‌تدریج متوجه می‌شود، ویلفرد که جانوری از حیات‌وحش است، زندگی را با قوانین مورد قبول خودش می‌گذراند، نه قوانینی که ویلفرد وضع کرده است و برای هیچ‌کسی هم نیست.
سه شنبه, ۲ آذر