نیلوفر مهدیان

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با نیلوفر مهدیان را مشاهده کنید.

ما در جهان مواد شیمیایی زندگی می کنیم. انواع پلاستیک‌ها، لباس‌ها، و مواد خوراکی ما از مواد شیمیایی ساخته و یا با آن‌ها رنگ شده اند. اگرچه مواد شیمیایی بسیار مفید هستند، اما می‌توانند بسیار خطرناک باشند.
چهارشنبه, ۲۹ اردیبهشت
همواره این تفکر وجود داشته است که ترجمه‌ی کتاب کودک به ویژه کتاب‌های تصویری کار ساده و آسانی است اما ریتا اویتینن، پژوهشگر فنلاندی خوانش دیگری از این فرضیه دارد و ترجمه برای کودکان را امری دشوار در عین حال همراه با حساسیت ویژه می‌خواند و معتقد است در ترجمه‌ی کتاب‌های کودکان به ویژه کتاب‌های تصویری عوامل درون متنی و برون متنی بسیاری دخیل‌اند و ترجمه برای کودکان را باید از جنبه‌های بیشماری نگاه کرد.  او کتابش را در شش فصل طراحی کرده است که هر فصل خود گویای موضوعی جدا و تفکیک شده‌ای است.
شنبه, ۸ اسفند
کتاب «نجات حیات وحش» با ساختاری گزارشی درباره پیوند انسان با طبیعت و دیگر موجودات زنده و لزوم همراهی همه موجودات کره زمین برای ساختن جهانی سالم، اطلاعات سودمند، گیرا و گاه شگفت‌انگیزی به مخاطب می‌دهد، همچون: «اگر یک گونه گیاهی نابود شود، بیش از ۴۰ حیوان که برای بقا به آن متکی‌اند نیز ممکن است در معرض تهدید قرار بگیرند».
پنجشنبه, ۳۰ آبان