اجرای طرح «خشت و خواندن» در روستاهای مجاور آجرپزی

مسؤول روابط عمومی انجمن دوستداران کودک پویش از اجرای طرح «خشت و خواندن» به صورت پیوسته در روستاهای مجاور آجرپزی جنوب شرقی تهران خبر داد.

آهو قلندری درباره‌ی این طرح گفت: این طرح به دنبال نام‌گذاری سال ۲۰۱۶ از سوی سازمان ملل متحد، با نام سال «فهمیدن و ادراک جهانی» اجرا می‌شود. بر اساس این طرح یکی از زیربنایی‌ترین فعالیت‌ها، مشارکت در آموزش و فراهم کردن فرصت‌هایی برای تجربه‌ی دانش‌اندوزی، تقویت نگرش و بینش انسان‌ها در زندگی است.

وی تصریح کرد: از همین روی، انجمن دوستداران کودک پویش، پروژه «خشت و خواندن» را جهت تقویت زیرساخت‌های آموزشی بنیان گذاشته است که از طریق ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، کودکان بازمانده از تحصیل ساکن کوره‌های آجرپزی جنوب شرق تهران و خانواده‌های محترمشان از امکانات فرهنگی بیشتر و گسترش عدالت آموزشی بهره‌مند ‌شوند.

انجمن دوستداران کودک پویش از مهرماه سال ۸۷ با توجه به دو موضوع حقوق کودک و چرخه فقر، فعالیت خود را در زمینه توانمندسازی کودکان بازمانده از تحصیل و همچنین حذف کار اجباری آنان آغاز کرده است. این مجموعه در زمینه خدمات آموزش پایه، مددکاری، بهداشت و توانمندسازی کودکان و خانواده‌های آن‌ها فعالیت دارد. رعایت اصل رازداری، حفظ کرامت انسانی، حفظ اطلاعات و تصاویر کودکان و جلوگیری از سوءاستفاده‌های تبلیغاتی از کودکان، از اصول حرفه‌ای و ارزش‌های اخلاقی انجمن دوستداران کودک پویش اعلام شده است.

منبع
خبرگزاری ایسنا
دیدگاه‌های کارشناسان:
Submitted by editor71 on