برای مدرسه ام بخوان

تیتر:
برای مدرسه ام بخوان

سومین دوره از مسابقه برای مدرسه ام بخوان برگزار شد و ۵۰۰ دانش آموز موفق به دریافت جایزه شدند.

موسسه بوک تراست هر ساله برنامه ی برای مدرسه‌ام بخوان را برگزار می کند. این برنامه که یک مسابقه‌ی ملی خواندن برای کودکان ٧ تا ١٣ سال است که از سال ٢٠١٣ در سرتاسر انگلستان از سوی مدارس اجرا می‌شود. بوک تراست این برنامه را به همراه پیرسون با پشتیبانی مالی وزارت آموزش و پرورش اجرا می‌کند.
هر ساله بیش از ٢٠٠٠٠٠ کودک در این مسابقه شرکت می‌کنند و تاکنون نزدیک به ٢٠٠٠٠٠٠ کتاب خوانده شده است. ۸۶٪ آموزگاران شرکت کننده در این برنامه بر این باورند که این برنامه تأثیر مثبتی روی فرهنگ کتابخوانی مدرسه ها داشته است. جایزه بهترین نقد و بررسی کتاب به سه دانش‌آموز از کلاس‌های ٣-۴، ۵-۶، و ٧-٨ اعطا شد. جایزه‌ی فرهنگ کتابخوانی مدارس هم به مدرسه ابتدایی پاریهام اعطا شد. معاون مدرسه هنگام دریافت جایزه گفت:‌ «خواندن کلید ورود به همه چیز است. این موفقیت ملی در برنامه‌ی مسابقه‌ی برای مدرسه ام بخوان خارق‌العاده است.»
امسال به برندگان جایزه بهترین نقد و بررسی کتاب ۴۸ کتاب که در فهرست کتاب ‌های پیشنهادی بوک تراست اعلام شده است، به همراه جایزه‌ی نقدی ٧۵ پوند معادل یک بلیط تئاتر، و کارت هدیه‌ی ۵٠ پوندی اعطا شد. برنده ی جایزه‌ی فرهنگ کتابخوانی مدرسه جایزه‌ی نقدی ١٠٠٠ پوند، دریافت چندین کتاب برای کتابخانه‌ی مدرسه و بازدید هنرمندی برای تصویرگری از کلاس برنده نصیبش شد.
 

نویسنده
گروه خبر کتابک - بهار اشراق
منبع
بوک تراست
تاریخ:
۹۴/۵/۱۰
Submitted by editor3 on