تلاش برای زندگی بهتر یک میلیارد کودک!

مقامات ۲۸ کشور آسیا، اقیانوسیه از دو روز پیش در پکن، پایتخت چین گردهم آمده اند تا برای بهتر شدن وضع زندگی بیش تر از یک میلیارد کودک در جهان گفت و گو کنند.

این گردهمایی درباره حقوق کودکان در منطقه آسیا اقیانوسیه است و وزیران ارشد این ۲۸ کشور در آن شرکت می‌کنند. این کشورها، نزدیک به یک میلیارد کودک در جهان را نمایندگی می‌کنند، یعنی ۵۳ درصد از کل جمعیت کودکان جهان. فدراسیون همه زنان چین و وزارت تجارت جمهوری خلق چین با پشتیبانی یونیسف، میزبان این گردهمایی هستند.

در سال‌های گذشته، وضعیت اقتصادی بسیاری از کشورهای منطقه آسیا اقیانوسیه، رو به رشد بوده است. همزمان با این رشد، نابرابری‌های اجتماعی هم گسترش پیدا کرده‌اند و به ویژه بر زندگی میلیون‌ها کودک اثر گذاشته اند. حالا، در این گردهمایی مهم و بزرگ، سیاست گذاران کشورهای منطقه، می‌خواهند تا با همکاری یکدیگر، راه‌هایی برای ترویج حقوق کودکان پیدا کنند. حقوقی مانند بهداشت، آموزش و امنیت.

تلاش برای زندگی بهتر یک میلیارد کودک

این وزیران و کارشناسان، هدف اصلی خود را دستیابی به هدف‌ برنامه توسعه هزاره سازمان ملل می‌دانند. آن‌ها امیدوارند از این سه راه به هدف نزدیک تر شوند: ترویج برابری، بهبود شرایط زندگی کودکان با آموزش به آن‌ها درباره زندگی در شرایط بحرانی پس از بلاهای طبیعی و بهبود امنیت و رفاه کودکان.

کودکان ساکن این بخش از کره زمین، یعنی منطقه آسیا اقیانوسیه، با انواع بحران‌های امنیتی جدی دست به گریبان هستند. بحران‌هایی که شکل آن‌ها از کشوری به کشور دیگر متفاوت است اما همه به گونه‌ای در دایره خشونت جنسی، ازدواج در کودکی، خشونت جسمی و قاچاق کودک قرار می گیرند. بلاهای طبیعی، مانند سیل‌های اخیر در پاکستان و چین هم نشان داد که این منطقه از زمین، در برابر بلاهای طبیعی ناشی از دگرگونی اقلیم بسیار آسیب پذیر است و کودکان هم آسیب پذیرترین در برابر آن‌ها. مبارزه با این دشواری‌ها به یک سیستم کارآمد امنیت و رفاه کودکان نیاز دارد. وظیفه‌ای که هیچ کشوری نمی تواند به تنهایی و به سادگی با آن روبه رو شود. همین سبب، مقامات کشورهای منطقه را گردهم آورده تا دست به دست دهند و چاره‌ای همگانی بیاندیشند. این گردهمایی از ۴ تا ۶ نوامبر (۱۳ تا ۱۵ آبان) در پکن جریان دارد.

Submitted by admin on