"مطالعه مفید" در کرمانشاه

دومین همایش "انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران"، شاخه کرمانشاه،‌ با نام "مطالعه مفید"، سی ام مهر در سالن همایش های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهر برگزار شد.

در این همایش ‌نهاد کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، اداره کل آموزش و پرورش، سازمان ملی جوانان، دانشگاه رازی به ویژه گروه کتابداری و اطلاع رسانی این دانشگاه و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همکاری داشتند.

سخنرانان همایش از میان استادان و کارشناسانی گزینش شده بودند که سال هاست در گستره کتابداری و کتابخوانی در سطح دانشگاهی فعالیت می کنند. استادانی همچون دکتر "مهدی محقق"،‌ "نوش آفرین انصاری" استاد کتابداری و دبیر شورای کتاب کودک،‌ دکتر "رحمت الله فتاحی" مدیر گروه کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه فردوسی مشهد،‌ دکتر "مهدی افضلی" عضو هیئت علمی گروه کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه زنجان و دکتر "ابراهیم افشار زنجانی" عضو هیئت علمی گروه کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه اصفهان.

در این همایش، موضوع های گوناگونی مطرح شد که از میان آن ها می توان به  جایگاه کتابخوانی وکتابداری در سیاست گذاری های کلان جامعه، ترویج کتابخوانی با استفاده از تکنولوژی های جدید به ویژه اینترنت و اهمیت ترویج فرهنگ کتابخوانی اشاره کرد.

در کنار این همایش نمایشگاه کوچک کتاب و کاریکاتور با موضوع "کتاب، کتابداری و ترویج خواندن" نیز برپا بود. در این همایش جای نمایندگانی از کتابخانه های آموزشگاهی، کتابخانه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتابخانه های روستایی، نمایندگان ناشران استان و نمایندگان پدیدآورندگان آثار که هر کدام به سهم خود نقش مهی در ترویج خواندن و مطالعه مفید دارند، برای ارایه ی فعالیت ها و بیان دیدگاه هایشان خالی بود. 

  مطالب بیشتر درباره این همایش را در صفحه کتابداران بخوانید.

Submitted by editor6 on