مهرجویی با "مرد اسباب بازی فروش" می آيد

داریوش مهرجویی، کارگردان مشهور سال آینده با فیلم "مرد اسباب بازی فروش"، به ژانر کودک و نوجوان بازمی گردد.

این فیلم را مهرجویی برای گروه کودک و نوجوان و مناسبت های ویژه مرکز سیما فیلم می سازد. به گزارش پایگاه اینترنتی سیما فیلم، فیلم نامه "مرد اسباب بازی فروش" را وحیده محمدی فر نوشته و داستان آن درباره یک دختر و پسر کوچک است که به خانه مادربزرگ شان می روند و در آن جا با اتفاق های عجیبی روبه رو می شوند.
گفته می شود فیلم اکنون در مرحله انتخاب لوکيشن است و دست اندرکاران آن تاکنون از چند شهرستان و مناطقی در تهران بازديد کرده اند، هرچند هنوز برای اين که مکان فيلمبرداری کجا باشد، تصميم نهايی گرفته نشده است.
این سومین فیلم  مهرجویی در ژانر کودک و نوجوان است. مهرجویی پیش از این فیلم "مدرسه ای که می رفتیم" را در سال ۱۳۵۹ و فیلم "شیرک" را در سال ۱۳۶۶ برای کودکان و نوجوانان ساخته بود. داستان فیلم مدرسه ای که می رفتیم، که بازیگران مشهوری چون علی نصیریان و عزت الله انتظامی در آن بازی کردند، در یک مدرسه می گذرد. در مدرسه عدل آفاق همه چيز با زورگويی مدير مدرسه می چرخد. شاگردان از اين وضع ناراضی هستند و با تهيه و نصب روزنامه ديواری از وضع خود گلايه می كنند. مدير هراسان است كه مبادا چشم و گوش دانش آموزان باز شود و روزنامه را از ديوار پايين می كشد. دانش آموزان اعتراض می كنند و پس از ماجرايی با همكاری معلم ادبيات مدير را وادار می كنند كه به نصب روزنامه ی ديواری تن دهد.

داستان فیلم شیرک نیز، با بازی عزت الله انتظامی، حمید جبلی و فرزانه کابلی، در یک روستا می گذرد. شیرک نام پسری است که پدرش را گرازها کشته اند. روستای محل سکونت شیرک مورد هجوم گرازها است. حاج خالو دشت بان روستا نیز به دلیل پیری و کم سو بودن چشم نمی تواند به خوبی انجام وظیفه کند. شیرک به قصد کمک به حاج خالو، مقداری خرما به کولی ها می دهد و سگی از آن ها می گیرد و به اتفاق دوستش، کرمک، سگ را رام می کند. شبی که شیرک و سگ شکاری اش، به کمک حاج خالو، رفته اند گرازها به جالیز هجوم می آورند. حاج خالو،‌ شیرک و سگ به جان گرازها می افتند و آنها را تار و مار می کنند. فیلم شیرک، جایزه هیات داوران برای بهترین بازیگر خردسال در ششمین جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۶۶ به دست آورد.
 

Submitted by editor6 on