نخستین "هفته ملی سلامت کودکان" در نیجریه

یونیسف و دولت نیجریه از ١ تا ٨ آگوست (١٠ تا ١٧ مرداد) سال جاری را نخستین "هفته ملی سلامت کودک" نامیدند تا گامی باشد برای نجات جان کودکان این سرزمین آفریقایی پر جمعیت از بیماری و مرگ.

یونیسف و دولت نیجریه  قرار گذاشته اند از این پس هر سال دوبار در نیجریه هفته ای را به نام سلامت کودک و برای آگاهی بخشیدن به مادران و رسیدگی بیشتر به کودکان، نام گذاری کنند.
در این هفته ۳۰ میلیون کودکان نیجریه ای واکسینه می شوند و داروهایی برای بیماری های مختلف همه گیر در این کشور دریافت می کنند. مادرها هم در کلاس هایی شرکت می کنند تا درباره روش درست شیردهی به کودکشان و بهداشت عمومی آگاه تر شوند.
یونیسف در این هفته هدیه ای هم برای کودکان و خانواده های این کشور دارد. یک بسته ویژه که در شرایط بحرانی به یاری کودکان می آید و نیازهای پایه ای آن ها را برطرف می کند. یونیسف می گوید این بسته بسیار کاربردی است و خانواده ها برای در اختیار داشتن آن هزینه اندکی باید بپردازند.
نیجریه پر جمعیت ترین کشور آفریقایی است و ۱۴۹ میلیون نفر جمعیت دارد که ۷۵ میلیون تن از آن ها کودک هستند. اما آمار مرگ و میر کودکان در این کشور هم بیشتر از دیگر کشورهای آفریقا است. یونیسف می گوید بیشتر این کودکان به دلایل قابل پیشگیری از دنیا می روند. فقر و نا آگاهی و سوء تغذیه مهم ترین دلایل بیماری و مرگ کودکان این سرزمین به شمار می روند.

Submitted by editor6 on