"پاتوق کودک" و آشنایی با نمایش عروسکی!

سیزدهمین جشنواره بین المللی نمایش های عروسکی ایران- مبارک که سه روز دیگر کار خود را در تهران آغاز می کند، بخش ویژه ای برای کودکان به نام "پاتوق کودک" در نظر گرفته است.

به گزارش سایت ایران تئاتر از روابط عمومی جشنواره عروسکی مبارک، پاتوق کودک یکی از بهترین برنامه‌های کودکانه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی است که در طول برگزاری جشنواره میزبان کودکان خواهد بود.

بخش پاتوق کودک به سرپرستی "محسن ایمانخانی" و با موضوع "کودک، عروسک و هویت ایرانی" طراحی شده و با برنامه هایی در زمینه شناخت، آموزش و نمایش کار خود را پیش می‌برد.

پاتوق کودک بخش‌ها و برنامه‌های مختلفی هم چون آموزش روش ساخت عروسک با کاغذ، روش نقاشی عروسک‌های کاغذی طراحی شده، بخش قصه‌گویی و اجرای نمایش توسط عروسک‌های تولید شده، بخش آموزش بازی با عروسک‌های دستکشی، نخی و باتومی، بخش معرفی عروسک‌های آیینی و محلی مثل "جی جی وی جی"، "تکم" و اجرای نمایش‌های کوتاه عروسکی از سوی ۱۰ هنرمند خردسال، برپایی غرفه شهرفرنگ، ماسک و گریم، مسابقه و ... را شامل می‌شود.

پاتوق کودک سال گذشته در قالب جشنواره نمایش‌های آیینی – سنتی برپا شد و امسال نیز در حاشیه برگزاری سیزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های عروسکی تهران – مبارک در فضای باز مجموعه تئاترشهر دایر می‌شود .

این پاتوق در روزهای برپایی جشنواره هر روز از ساعت ۱۸ تا ۲۱ با برنامه‌های شاد و متنوع پذیرای کودکان خواهد بود.

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های عروسکی ایران – مبارک از ۳۱ تیر تا ۵ مرداد با دبیری "اردشیر صالح‌پور" در تهران برگزار می‌شود.

Submitted by admin on