نشست نقد و بررسی مجموعه «بردیا و گولاخ‌ها» نوشته مهدی رجبی

نشست نقد و بررسی مجموعه «بردیا و گولاخ‌ها» با حضور حمیدرضا شاه‌آبادی، محمدرضا شمس، مهدی رجبی و ملیسا معمار سه‌شنبه ، ۲۷ آذر ۱۳۹۷ در موسسه خانه کتاب برگزار می‌شود.

 نشست نقد و بررسی مجموعه «بردیا و گولاخ‌ها» سه‌شنبه ۲۷ آذر ساعت ۱۵ در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب واقع در خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک دو برگزار می‌شود.

مجموعه «بردیا و گولاخ‌ها» که به تازگی به قلم مهدی رجبی از سوی انتشارات افق راهی بازار کتاب شده، رمانی سه گانه، فانتزی و پر از فضاهای طنز و گاهی دلهره‌آور است.

به گفته رجبی، هدف این مجموعه علاوه بر سرگرمی و لذت ادبیات، افزایش اعتماد به نفس مخاطب و همچنین گوشزد کردن اهمیت کتاب و کتاب خواندن برای ساختن دنیایی زیباتر و بهتر است.

رجبی معتقد است، فضای فانتزی این مجموعه مانند هری‌پاتر و ارباب حلقه‌ها، البته به شکلی ایرانی و درباره کودکانی است که مشکلات و نیازهای خاصی دارند ولی در فضایی قرار می‌گیرند فکر می‌کنند، می‌توانند از توانایی‌هایشان استفاده کنند.

 

این مجموعه شامل سه جلد با عنوان‌های «شاهزاده شنل تشتکی»، «پیشگوی چشم نقره‌ای» و «هیولای کلمه‌خوار» است و درباره پسربچه‌ای به نام بردیاست که لکنت زبان دارد و نمی‌داند شاهزاده است و باید کتاب‌های جهان را از نابودی نجات دهد.

 

نویسنده
گروه خبر کتابک
Submitted by editor3 on