گسترش با من بخوان تا روستاهای بشرویه

پس از ۲ سال اجرای با من بخوان درمنطقه های قائنات، نهبندان، خوسف، درمیان و بیرجند، امسال برنامه با من بخوان به شهرستان بشرویه در خراسان جنوبی هم راه یافت و پایه‌های اول، دوم، سوم و چهارم، یازده دبستان و پیش‌دبستانی‌های مستقر در این مدرسه ها به این برنامه پیوستند. نخستین دوره کارگاه‌های آموزشی برنامه با من بخوان در روزهای ۱۲ و ۱۳ آذرماه با حضور ۷۰ نفر از مربیان و آموزگاران این شهرستان به سرپرستی مریم اخگری، مسئول برنامه ی با من بخوان در جنوب خراسان برگزار شد.

در نخستین روز کارگاه‌ها رضوانیان مدیر آموزش و پرورش شهرستان بشرویه، احسانی معاون آموزش ابتدایی و قایمی کارشناس پیش‌دبستانی استان خراسان جنوبی به مهمانان، مربیان و آموزگاران خوش‌آمد گفتند و به اهمیت کتاب و کتابخوانی اشاره کردند. در این نشست از موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان و جامعه یاوری برای اجرای این برنامه در این شهرستان قدردانی شد.

در کارگاه های آموزشی کارشناسان موسسه مهری صفایی، مریم اخگری و سهیلا فلاح‌پور روش‌های بلندخوانی و انجام فعالیت‌های هنری در پیوند با کتاب و برگزاری نمایش سایه و روش کار با بسته‌های آموزشی آواورزی و الف‌باورزی را آموزش دادند. مربیان و آموزگاران این شهرستان با شرکت در این کارگاه‌ها با کتاب‌های باکیفیت، چگونگی برگزاری نشست‌های کتابخوانی، بلندخوانی، عناصر داستان و ساخت ۳ نوع ماسک نمایشی، نمایش سایه، ساخت صحنه نمایش و ساخت عروسک‌های دستکشی آشنا شدند.

موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، با همکاری آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی و پشتیبانی مالی جامعه یاوری فرهنگی این برنامه را در این شهرستان اجرا می کند. امسال ۱۲۰۰ کودک در شهرستان بشرویه از برنامه ی با من بخوان بهره مند می شوند. در این برنامه با پشتیبانی جامعه یاوری فرهنگی ۳۳۱۰ جلد کتاب، ۳۹۰ دستنامه آموزشی و ۶۷۸۵۰ برگه فعالیت به دست کودکان، مربیان و آموزگاران این شهرستان رسیده است. 

  

برای آشنایی با برنامه با من بخوان به سایت خوانک مراجعه کنید

نویسنده
سارا یوسف پور
کلیدواژه:
Submitted by editor3 on