فرمهر منجزی

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با فرمهر منجزی را مشاهده کنید.

کتاب «آمبر براون یک مداد شمعی نیست» اولین جلد از مجموعه‌ 9 جلدی «آمبر براون» است. در این کتاب آمبر 9 ساله که پدر و مادرش از هم جدا شده‌اند و پدرش اکنون دور از آن‌ها و در پاریس زندگی می‌کند، با چالش جدید روبرو می‌شود. جاستین، صمیمی‌ترین دوست او به خاطر کار پدرش باید همراه خانواده از آن شهر برود. حالا باز قرار است همه چیز به هم بریزد و آمبر به شدت ناراحت است.
یکشنبه, ۱۱ مهر
«فرانکلین در تاریکی» از مجموعه کتاب «فرانکلین» داستان لاک‌پشتی است که یک مشکل بزرگ دارد. او از لاک تنگ و تاریکش می‌ترسد! فرانکلین تلاش می‌کند از دیگران برای حل مشکلش کمک بگیرد و در نهایت موفق می‌شود بر ترسش غلبه کند.
سه شنبه, ۴ آذر
کتاب «در مدرسه‌ی کرم‌ها این چیزها را درس نمی‌دهند!» داستانی طنز از رابطه‌ی یک کرم خاکی و یک پرنده است، که در واقعیت یکی طعمه‌ی دیگری است. رابطه‌ای که با مشکل آغاز می‌شود و به دوستی می‌رسد.
دوشنبه, ۱۸ فروردین
در کتاب «بدبوترین روز در باغ وحش» دفع فاضلاب در باغ‌وحش میلتون میدو آغاز یک ماجرای پیچیده و در هم دیگر است که همه را از رییس باغ وحش تا مراقبان جانوران و خود جانوران درگیر خود می‌کند.
یکشنبه, ۲۹ اردیبهشت
هر بار رخدادی در باغ‌وحش میلتون میدو آغاز یک دنیا رخداد پیچیده و در هم دیگر است که همه را از رییس باغ وحش تا مراقبین جانوران تا جانوران درگیر خود می‌کند. در کتاب «شلوغ‌ترین روز در باغ وحش» ایده به ظاهر آسان مدیر باغ‌وحش تبدیل به یک به‌هم ریختگی بزرگ می‌شود.
شنبه, ۲۸ اردیبهشت
در کتاب «سردترین روز در باغ وحش» سیستم گرمایشی باغ‌وحش میلتون میدو خراب می‌شود و همه با کمک هم باید این مشکل را به شکلی حل کنند.
چهارشنبه, ۲۵ اردیبهشت
کتاب «موریس و کتاب‌های پرنده» کتاب تصویری به نقش التیام‌بخش کتاب در زندگی افراد بخصوص پس از یک فاجعه طبیعی می‌پردازد. انیمیشن ساخته شده بر اساس آن برنده بهترین انیمیشن ۲۰۱۲ بوده است.
چهارشنبه, ۴ اردیبهشت
در میانه دهه شصت انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کتابی منتشر کرد با نام «درسی برای گنجشک» نوشته زکریا تامر که مصطفی رحماندوست آن را به شعر ترجمه کرده بود. این شعر ساده و زیبا بسیار دل‌نشین و مورد پسند کودکان بود، برای همین، درسی برای گنجشک تا میانه دهه هفتاد به ۹ چاپ رسید. حالا اثر دیگری از این نویسنده عرب با عنوان کتاب «داستان های رندا» منتشر شده است و حکایت‌های این کتاب هم مانند درسی برای گنجشک ساده و زیباست.
یکشنبه, ۱۱ شهریور
کتاب «چه کار می‌کنی با یک فکر نو؟» داستانی لطیف و لذت‌بخش است درباره‌ی کودکی که با فکر تازه‌ای روبه‌رو می‌شود. او مانند بسیاری دیگراز کودکان نمی‌داند که با یک فکر نو چه کند، پس می‌ترسد و رهایش می‌کند، با این حال فکر جدید او را رها نمی‌کند.
یکشنبه, ۱۳ خرداد
کتاب «اسکیپی جون» یک کتاب تصویری است که جایزه بلندخوانی ای. بی. وایت ۲۰۰۴ را از آن خود کرده است. اسکیپی یک گربه سیامی کوچولو بیش‌ فعال است با گوش‌های بزرگ. او دوست دارد گاهی چیزی باشد غیر از یک گربه سیامی.
شنبه, ۱۵ اردیبهشت
در پشت جلد کتاب « گریس خالی طرفدار محیط زیست» می‌خوانیم: «دخترخاله‌ی می‌می که ‌یک سال از او بزرگ‌تر است، برای مدتی به خانه‌ی آن‌ها می‌آید تا پیش می‌می بماند، و همان‌وقت تولدش هم هست! هم‌زمان کلاس خانم لویس سبز می‌شود! فکر می‌کنید چه‌جوری؟
چهارشنبه, ۲۹ فروردین
چستر یک تازه‌وارد است، پسری که وسط سال وارد مدرسه‌ای جدید می‌شود و همه‌چیز یک جورهایی به نظرش کسل‌کننده و غم‌انگیز می‌آید! او معلم جدیدش، خانم تیت را دوست ندارد و خوشحال نیست مجبور شده کنار جو بنشیند، پسری که به نظرش مغزنخودی است!
دوشنبه, ۴ اردیبهشت
گریس دختر بچه‌ای شش ساله است که تازه به مدرسه رفته است. او نگاهی طنزآلود به دنیای اطرافش دارد که از سادگی های کودکی سرچشمه می گیرد.
دوشنبه, ۲۱ فروردین
قطع شدن زنجیره‌ی غذایی کتابی است درباره‌ی اهمیت محیط‌زیست و در سرزنش آدم بزرگ‌هایی که غیر از نفع و فایده‌ی فعلی خودشان به چیز دیگری اهمیت نمی‌دهند. خیال می‌کنند دنیا مایملک ایشان است و سهم کودکان و جانوران را برای زندگی فراموش کرده‌اند. کریس دولیسی تلاش کرده است این موضوع را در قالب داستان برای مخاطب طرح کند و شیوه‌هایی برای جمع‌آوری اطلاعات درباره‌ی پدیده‌های گوناگون و نیز چگونگی اعتراض به نادرستی رفتار و اشتباه‌های دیگران به بچه‌ها آموزش دهد. ماجرای این قصه درباره‌ی خرس‌های قطبی است که در اثر آلودگی‌های نفتی در معرض خطرند.
دوشنبه, ۱۳ بهمن
اوا پس از یک تصادف وحشتناک، سرانجام پس از هشت ماه اغما به هوش می آید. او احساس می کند چیزی در او تغییر کرده و رفتار مادر نیز بر آن تأکید دارد. پزشکان برای زنده نگه داشتن او ناچار می شوند، بدن یک شامپانزه به نام کلی را به او پیوند بزنند.
سه شنبه, ۱ مرداد
قطع شدن زنجیره ی غذایی. نویسنده: کریس دولیسی. تصویرگر: جوآنا کاری. مترجم: فرمهر منجزی. تهران: قطره، ۱۳۹۰. ۱۵۰۰ تومان ۴۶ صفحه گروه سنی ۹-۱۲ سال
دوشنبه, ۲۸ اسفند
موش کوچولو احساس تنهایی و بی کسی می کند چون مادرش را گربه خورده، پدرش در یک تله گرفتار شده، خواهرش به راه دوری رفته، و برادری هم ندارد. داستان "موشی کی هستی" بر اساس مجموعه ای از پرسش و پاسخ شکل گرفته است که به شکل ماهرانه ای موش کوچولوی داستان را به سوی پاسخ و راه حل راهنمایی می کند.
دوشنبه, ۹ مرداد
بن پسری خجالتی و کم حرف است و به همین دلیل همکلاسی‌هایش به او میگو می‌گویند. او به جمع کردن صدف هم علاقمند است. بنابراین زمانی که خانم فریمن معلم کلاس سال بعد به آنان پیشنهاد می‌کند یک کار تحقیقی برای تابستان انجام دهند، بن تصمیم می‌گیرد مجموعه صدف‌هایش را کامل کند. او هیچ فرصتی را برای انجام این کار از دست نمی‌دهد: چه در تعطیلات با مادرش در کنار ساحل کامبرساندز و چه همراه خاله اش جنا در یک ساحل صخره‌ای.
دوشنبه, ۱ خرداد
بین "هیلاری" و "سارا-کیت" دوستی عمیقی پیدا می شود که عامل آن وجود خانه و دهکده جن ها در حیاط پشتی خانه سارا-کیت است. سارا-کیت دختر عجیب و مرموزی است که هیچ دوستی در مدرسه ندارد. بد لباس و تند خوست.
شنبه, ۲۳ بهمن
"این عکسی از کثیف ترین شهر کشور است.... این شهر با بیش از پانصد رای از طرف افرادی که قبلا در آنجا بودند، بالاترین مقام را آورد.... بیلی شوکه شده بود. این خبر چقدر برای شهر وحشتناک و خجالت آور بود!
چهارشنبه, ۱۹ اسفند