روزشمار ترویج خواندن اسفند ماه

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با روزشمار ترویج خواندن اسفند ماه را مشاهده کنید.

زیر دسته بندی ها
«روز جهانی بازیافت» در 18 مارس برابر با ۲۸ام اسفندماه هر سال برگزار می‌شود. هدف از نامگذاری این روز ترویج بازیافت از طریق آموزش به مردم است.  شما می توانید به روش های مختلفی بازیافت کنید، یکی از آنها استفاده مجدد از محصول است. به جای دور انداختن وسایل قدیمی، باید به دنبال راه‌هایی برای استفاده مجدد از آنها باشیم.  کتابک برای «روز جهانی بازیافت» کتاب‌های زیر را به شما معرفی می‌کند:
یکشنبه, ۲۷ اسفند
 ۲۰ دسامبر ۲۰۱۳ در شصت‌وهشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ۳ مارس برابر با ۱۳ اسفند به عنوان «روز جهانی حیات‌وحش» اعلام شد. این روز به عنوان روزی که کنوانسیون بین‌المللی تجارت گونه‌های جانوری و گیاهی وحشی در خطر انقراض (CITES) در سال ۱۹۷۳ امضا شد نیز اهمیت دارد. هدف از روز جهانی حیات‌وحش علاوه بر آشنایی با جانوران و حفظ محیط‌زیست آن‌ها، افزایش آگاهی نسبت به گونه‌های در معرض خطر انقراض است.
شنبه, ۱۲ اسفند
روز «یک افسانه بگو» هر سال در ۲۶ فوریه برابر با ۷ اسفند جشن گرفته می‌شود. این روز یک موقعیت جالب است که کودک درون خود را بیرون بیاوریم و در حالی که از هیولاها و بدی‌های جهان فرار می‌کنیم، روزی شاد داشته باشیم!
دوشنبه, ۷ اسفند
مهدی آذریزدی (آذر خرمشاهی)، نویسنده و بازنویس آثار كودكان، سال‌ ١٣٠٠ در آبادی خرمشاه یزد به دنیا آمد. از كودكی همراه پدرش كشاورزی و باغبانی می‌كرد و پس از ۱۲ سالگی دو سال در مدرسه طلبگی درس عربی خواندو
سه شنبه, ۲۷ اسفند
پیشنهاد یک فعالیت: با استفاده از لینک‌های زیر شعرهای کودکانه‌ی بهاری را با کودکان بخوانید و به پیش‌باز سال نو و بهار بروید. سروده‌هایی از محمود کیانوش، پروین دولت‌آبادی، ثمین باغچه‌بان و عباس یمینی شریف.  ۱۰ شعر کودکانه درباره‌ی بهار و نوروز شعر سفره‌ی هفت سین از عباس یمینی شریف
دوشنبه, ۱۹ اسفند
کتابک به مناسبت پانزدهم اسفند روز درختکاری فهرستی از کتاب‌‌های کودک با موضوع درخت و درختکاری یا کاشت گیاهان را پیشنهاد می‌کند؛ کتاب‌هایی که با تصاویر زیبا و متن‌های دلنشین‌شان عشق و احترام به طبیعت و درختان را در دل کودکانمان خواهند کاشت. چندتا درخت/ برای ۳ تا ۷ سال/ (معرفی کتاب چندتا درخت/ خرید کتاب چندتا درخت) درخت دختر/ برای ۳ تا ۷ سال (معرفی کتاب درخت دختر/ خرید کتاب درخت دختر)
چهارشنبه, ۱۴ اسفند
تيودور زئوس گیزل تصویرگر و نویسنده مشهور امریکایی است که با نام‌های «دکتر سیوس»، «دکتر زیوس» یا «دکتر سوس» نیز شناخته می‌شود. تيودور زئوس گیزل ۲ مارس ۱۹۰۴ در ماساچوست زاده شد. پدرش از خانواده ی مهاجران آلمانی بود. او در دبیرستان مرکزی اسپینبرگ مشغول به تحصیل شد و به کالج دارتمت وارد شد. پس از آن ویراستار مجله طنز «جک ولنترن» شد و به قصد گرفتن دکترای ادبیات به کالج «لینکولن اکسفورد» وارد شد.
شنبه, ۱۰ اسفند
رادلف اشتاینر، خالق روش آموزش خلاق والدورف است. روشی که بر پایه فلسفه آزادی شکل گرفته و می کوشد تا انسان‌هایی آزاد و خلاق پرورش دهد. اشتاینر در 25 فوریه سال ۱۸۶۱ در یک منطقه روستایی در اتریش به دنیا آمد. کودکی اش در یک منطقه ییلاقی سپری شد. جایی که پدرش رئیس ایستگاه قطار بود.
یکشنبه, ۴ اسفند
اریش کستنر شاعر، روزنامه نگار، نمایشنامه‌نویس و نویسنده‌ی کتاب های کودکان و از بنیان‌گذاران دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان و کتابخانه‌ی بین المللی کودکان مونیخ است.
شنبه, ۳ اسفند
اریش اُزر نقاش آلمانی خالق مجموعه کتاب‌های مصور کودکان به نام پدر و پسر است. 
چهارشنبه, ۳۰ بهمن