فهرست کتابک به مناسبت زادروز دکتر زئوس

تيودور زئوس گیزل تصویرگر و نویسنده مشهور امریکایی است که با نام‌های «دکتر سیوس»، «دکتر زیوس» یا «دکتر سوس» نیز شناخته می‌شود.

تيودور زئوس گیزل ۲ مارس ۱۹۰۴ در ماساچوست زاده شد. پدرش از خانواده ی مهاجران آلمانی بود. او در دبیرستان مرکزی اسپینبرگ مشغول به تحصیل شد و به کالج دارتمت وارد شد. پس از آن ویراستار مجله طنز «جک ولنترن» شد و به قصد گرفتن دکترای ادبیات به کالج «لینکولن اکسفورد» وارد شد.

بعد از جنگ جهانی دوم او دوباره به نوشتن کتاب کودکان رو آورد که با استقبال زیاد روبه‌رو شد. سه تا از کتاب‌هایش نیز نامزد دریافت جایزه کلدکات شد. یکی از پیشرفت‌های زندگی او در این زمان اتفاق افتاد که تاثیر بسزایی در کارهای بعدی او داشت. او متاثر از مقاله‌ای که در مجله زندگی با این محتوا که دلیل اصلی بی‌علاقه بودن بچه‌ها به کتاب‌هایشان خسته‌کننده بودن آن‌هاست، تصمیم گرفت کتاب‌هایی با محتوای ساده و تصاویری جذاب چاپ کند که جایزه‌های بسیاری را از آن او کرد.

دکتر تيودور زئوس درسال ۱۹۹۱ در سان‌دیه‌گو درگذشت.

فهرستی از کتاب‌های دکتر زئوس برای 7 تا 12 سال:

وقتی هورتون صدای هو شنید/ (معرفی کتاب وقتی هورتون صدای هو شنیدخرید کتاب وقتی هورتون صدای هو شنید)
هورتون جوجه از تخم در می آورد/ (معرفی کتاب هورتون جوجه از تخم در می آورد / خرید کتاب هورتون جوجه از تخم در می آورد)
فکرش را بکن این چیزها را در خیابان مالبری دیدم/ (معرفی کتاب فکرش را بکن این چیزها را در خیابان مالبری دیدم / خرید کتاب فکرش را بکن این چیزها را در خیابان مالبری دیدم)
کاش پاهای اردکی داشتم - مجموعه قصه‌های یک‌جورکی/ (معرفی کتاب کاش پاهای اردکی داشتم - مجموعه قصه‌های یک‌جورکی/ خرید کتاب کاش پاهای اردکی داشتم - مجموعه قصه‌های یک‌جورکی)
هیچ‌وقت گفته بودم چقدر خوشبختی؟/ (معرفی کتاب هیچ‌وقت گفته بودم چقدر خوشبختی؟/ خرید کتاب هیچ‌وقت گفته بودم چقدر خوشبختی؟)
اسنیچ‌های باستاره و اسنیچ‌های بی‌ستاره و قصه‎‌های دیگر/  (معرفی کتاب اسنیچ‌های باستاره و اسنیچ‌های بی‌ستاره و قصه‎‌های دیگر/ خرید کتاب اسنیچ‌های باستاره و اسنیچ‌های بی‌ستاره و قصه‎‌های دیگر)
دردسرهای من در راه سولاسولیو/ (معرفی کتاب دردسرهای من در راه سولاسولیو/ خرید کتاب دردسرهای من در راه سولاسولیو)
می‌زی گل به سر/ (معرفی کتاب می‌زی گل به سر/ خرید کتاب می‌زی گل به سر)
گربه با کلاه بازمی‌گردد /(معرفی کتاب ٰٰگربه با کلاه بازمی‌گردد/ خرید کتاب گربه با کلاه بازمی‌گردد)
امروز سی‌تا ببر را داغون می‌کنم/ (معرفی کتاب امروز سی‌تا ببر را داغون می‌کنم/ خرید کتاب امروز سی‌تا ببر را داغون می‌کنم)
اگر سیرک دست من بود/ (معرفی کتاب اگر سیرک دست من بود/ خرید کتاب اگر سیرک دست من بود)
وای چه جاها که خواهی رفت/ (معرفی کتاب وای چه جاها که خواهی رفت/ خرید کتاب وای چه جاها که خواهی رفت)
گربه با کلاه بازمی‌گردد - مجموعه قصه‌های یک‌جورکی/ (معرفی کتاب گربه با کلاه بازمی‌گردد - مجموعه قصه‌های یک‌جورکی/ خرید کتاب گربه با کلاه بازمی‌گردد - مجموعه قصه‌های یک‌جورکی)
ماروین کی‌مون خواهش می‌کنم همین حالا برو/ (معرفی کتاب ماروین کی‌مون خواهش می‌کنم همین حالا برو/ خرید کتاب ماروین کی‌مون خواهش می‌کنم همین حالا برو)

لوراکس/ (معرفی کتاب لوراکس/ خرید کتاب لوراکس)

پدیدآورندگان:
Submitted by editor on