داوران مهم ترین جایزه ادبیات کودک برای سال ۲۰۱۴ معرفی شدند

داوران جایزه جهانی هانس کریستین اندرسن برای سال ۲۰۱۴ معرفی شدند. 

ماریا جسوس گیل، رئیس کنونی هیئت داوران جایزه اندرسن برای بار دوم رئیس هیئت داوران خواهد بود . داوران گزیده شده برای سال ۲۰۱۴ اهل کشورهای روسیه، ایران، سوئد، ونزوئلا، اتریش، کره، کوبا، ایتالیا، ایالات متحده آمریکا و کوبا هستند. 

جایزه هانس کریستین اندرسن، مهم ترین جایزه ادبیات کودک در جهان است که به نوبل ادبیات کودک نیز شناخته می شود. این جایزه هر دوسال یکبار در دو بخش تالیف و تصویرگری اهدا می شود و برای برنده خود اعتبار و افتخار بسیاری را به همراه می آورد. جایزه اندرسن از سوی دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY)، اهدا می شود. داور ایرانی جایزه اندرسن در سال ۲۰۱۴، سحر ترهنده، منتقد و پژوهشگر ادبیات کودک  است. او داور دوره پیشین جایزه (سال ۲۰۱۲) نیز بوده است. 

داوران مهم ترین جایزه ادبیات کودک برای سال ۲۰۱۴ معرفی شدند

دیگر داوران این دوره از میان نویسندگاهن، ناشران و کارشناسان ادبیات کودک در کشورهای مختلف انتخاب شده اند. ماریا ترزا آندورتو، نویسنده آرژانتینی و پیتر سیس تصویرگر اهل کشور چک برندگان جایزه هانس کریستین اندرسن در سال ۲۰۱۲ هستند. امسال شورای کتاب کودک، نماینده دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان در ایران، هوشنگ مرادی کرمانی را برای دریافت جایزه هانس کریستین اندرسن نامزد کرده است. 

نتیجه داوری بر روی آثار نامزدان دریافت جایزه اندرسن در سال ۲۰۱۴ به همراه نام برندگان، در ماه مارس این سال و در جریان برگزاری نمایشگاه کتاب کودک بولونیا اعلام می شود. برندگان نیز جایزه خود را در سی و چهارمین کنگره جهانی ادبیات کودک در شهر مکزیکو سیتی پایتخت میکزیک دریافت می کنند. 

Submitted by admin on