۵ روز تا آغاز جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان

هجدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان از ١٥ تا ٢٠ آبان در همدان برگزار می شود. 

به گزارش سایت ایران تئاتر، امسال رضا بابک، قطب الدین صادقی، اردشیر صالح پور، استفان گوینچی از کشور ایتالیا و  یوتا ماریا از کشور آلمان هیئت داوران بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره هجدهم هستند.

همچنین بهرام شاه‌محمدلو، هنگامه مفید و رضا فیاضی داوران بخش مسابقه ایران خواهند بود. جشنواره در سه بخش مسابقه، بین‌الملل و ویژه برگزار می‌شود که هشت گروه، شامل دو گروه از همدان، سه گروه از اصفهان، دو گروه از تهران و یک گروه از خراسان رضوی در بخش مسابقه باهم رقابت می‌کنند.

در بخش بین الملل نیز ١٤ گروه شامل شش گروه از کشورهای خارجی دانمارک، نروژ، فرانسه، ایتالیا، آفریقای جنوبی و هند، یک گروه از قم، شش گروه از تهران و یک گروه از اصفهان حضور دارند. در بخش ویژه جشنواره نیز سه نمایش صحنه‌ای و دو نمایش خیابانی باهم رقابت می‌کنند.

 امسال جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان، ١٢ داور کودک و نوجوان هم دارد. این داوران جوان، پس از گذراندن دوره های آموزشی و دادن آزمون، برای داوری جشنواره برگزیده شده اند. فائزه سادات اقلیمی، علی پور اقبالی، امیرحسین ساریخانی، حمید محمداحمدی، محدثه شهبازی، فاطمه طاهری، فاطمه رضایی، حسین قاسمی هنر، کیمیا مقدم پناه، مجیب معصومی، شقایق افشار و پریا مهاجرانی داوران کودک و نوجوان جشنواره هجدهم تئاتر هستند.

در طول برگزاری جشنواره بخش کارگاه‌های آموزشی و نشست تخصصی تئاتر نیز با حضور اساتید ایرانی و خارجی برگزار می‌شود. این بخش جشنواره در محل سینما کانون شهر همدان و با حضور اساتید خارجی توماس لانگ از آلمان،‌ شارما و امران خان از کشور هندوستان، خانم دالاتون از فرانسه، دکتر قطب الدین صادقی، داوود کیانیان، منوچهر اکبرلو، دکتر علی پویان و محمد عاقبتی برگزار می‌شود.

هجدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان، با دبیری شهرام کرمی، مدیر تالار هنر، برگزار می شود.

Submitted by admin on