ابرها و ساعت‌ها: درباره بی‌اختیاری ادرار و مدفوع

عنوان لاتین
Clouds and clocks: a story for children who soil

کتاب «ابرها و ساعت‌ها» از مجموعه کتاب‌های مهارت‌های زندگی است که اطلاعاتی درباره بی‌اختیاری مدفوع در کودکان به مخاطب می‌دهد.

نویسنده کتاب با روشی خلاقانه، غیرمستقیم در قالب داستانی جذاب به بی‌اختیاری مدفوع در کودکان  پرداخته است. هم چنین در کتاب به علل این پدیده ار نظر جسمی، عاطفی و راه‌های درمان آن بخصوص از نظر روانی و دارویی اشاره شده است. در این داستان شخصیت اصلی داستان با مشکل بی‌اختیاری مدفوع روبه روست و هم کلاسی‌هایش او را مسخره می‌کنند.

از نکات مثبت این کتاب می‌توان به انتخاب موضوع اشاره کرد. هم چنین روش آرام‌سازی کودک با پیشنهاد پزشک معالج، مسایل خانوادگی مطرح شده در کتاب و همذات‌پنداری مخاطب با آن مانند کار کردن مادر، مرگ پدر و بیماری پدربزرگ از دیگر نکات مثبت کتاب است. تصاویر کتاب نقاشی‌های رنگی و هماهنگ با متن هستند که به جذب مخاطب کمک می‌کنند.

مربی می‌تواند از این کتاب برای آموزش و کمک به کودکانی که مشکل بی‌اختیاری ادرار یا مدفوع دارند استفاده کند. هم چنین در کتاب  اطلاعاتی درباره این موضوع به بزرگترها داده می‌شود که می‌توانند از آن در مواجهه با بی‌اختیاری ادرار و مدفوع در کودکان خود استفاده کنند.

 

برگردان
عرفانه جوادپور
تصویرگر
Weber, M. S. (Michael S.), ام .اس. وبر
سال نشر
۱۳۹۵
نویسنده
Matthew Galvin, میتو گالوین
نگارنده معرفی کتاب
ویراستار
مژگان کلهر
Submitted by editor3 on