پرنده کتابک در در دست دوستداران خود در یزد آشیانه ای دیگر یافت!

جمعی از دوست داران کتابک و فعالیت های فرهنگی و ترویج کتابخوانی در شهر یزد، گرد هم آمده اند تا نهادی را برای ترویج کتابخوانی در میان خانواده های آن شهر بنیان نهند. 

فعالیت های این گروه که کار خود را با ۹ نفر از جوانان علاقه مند و فرهیخته یزدی  آغاز کرده اند  در راستای هدف ها و چشم انداز های  کتابک است. به مناسبت آغاز به کار این نهاد فرهنگی هنری و شکل گیری گروه دوستداران کتابک در یزد ، روز دوم تیر ماه مراسمی  با حضور شماری علاقه مندان و فرهنگیان و خانواده ها  برپا  شد. در این مراسم ، مژگان جنتی مقدم، از مربیان و کتابداران با تجربه  کودکان و نوجوانان برنامه های سال ۹۱ این نهاد  تازه پا را اعلام کرد.

پرنده کتابک در در دست دوستداران خود در یزد آشیانه ای دیگر یافت

محور فعالیت های این نهاد فرهنگی هنری در یزد، ارتباط با خانواده ها  و ترویج کتابک و کتاب های معرفی شده در آن در میان خانواده ها است. به گفته مژگان جنتی مقدم، هر ماه یک بسته فرهنگی به خانواده هایی که عضو موسسه هستند اهدا می شود.

خانواده های عضو این موسسه هم چنین می توانند از کتابخانه موسسه که با کتاب های معرفی شده در کتابک تجهیز شده است، استفاده کنند و این امکان نیز برای آن ها فراهم شده که کتاب های برگزیده معرفی شده در سایت کتابک که در کتابفروشی های شهر یزد امکان تهیه آن ها نیست، از تهران خریداری کنند. 

برگزاری کارگاه های آموزشی و اردوهای علمی نیز از دیگر برنامه های دوست داران کتابک برای کودکان و نوجوانان ساکن شهر یزد است. مراسم جشن تولد کتابک در یزد، با برپایی نمایشگاهی از کتاب های برگزیده کتابک همراه بود که مورد توجه میهمانان شرکت کننده در مراسم قرار گرفت. گروه دوستداران کتابک هم چنین اجرای طرح با من بخوان در شهر یزد را نیز آغاز کرده اند.

این گروه پس از گذراندن کارگاه آموزشی با من بخوان که در روزهای ۳۰ و ۳۱ خرداد در خانه کتابدار کودک و نوجوان، به طرح پیوستند. "با من بخوان" در شهر یزد در دو کتابخانه شهر و یک مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهر یزد اجرا خواهد شد.

کتابک به همکاران خود در شهر یزد تبریک  می گوید و برای آن ها آرزوی موفقیت در هدف های  فرهنگی خود دارد.  

Submitted by admin on