بخوان، بچرخان، ببین

عنوان لاتین
If at first you do not see

کتاب «بخوان، بچرخان، ببین» داستان یک کرم ابریشم است که به دنبال غذایی برای خوردن می‌گردد. اما انگار هر چیزی که برای خوردن پیدا می‌کند، اگر جور دیگری به آن نگاه کند، چیز دیگری از آب در می‌آید.

داستان در مورد یک کرم ابریشم کوچک است که به دنبال غذایی لذیذتر و مهیج‌تر از برگ می‌گردد. در جستجویی که برای غذا دارد، هر چیزی که پیدا می‌کند نهایتا شخصیت‌های غیر دوستانه‌ای هستند که در همان ابتدا چهره واقعی خود را آشکار نمی‌کنند. برای این‌که بتوانید تصاویر را ببینید باید هنگام خواندن، کتاب را مرتب بچرخانید. کرم ابریشم در نهایت خود تبدیل به پروانه زیبایی می‌شود که هیچ شباهتی به اول کار ندارد.

کتاب «بخوان، بچرخان، ببین» با آن‌که بیش از 30 سال پیش منتشر شده است، اما هم‌چنان درون‌مایه و پرداختی خلاقانه و جذاب دارد و به مخاطبینش نشان می‌دهد چیزهایی که در اطراف‌مان می‌بینیم شاید همانی نباشند که در نگاه اول به نظرمان می‌رسند. کتاب ترکیبی از مشاهده‌گری، سرگرمی و غافلگیری است و به همین خاطر برای کودکان جذاب است.

«راث بروان» نویسنده برخی از محبوب‌ترین کتاب‌های کودکان در انگلستان است. کتاب‌های او به زبان‌های بسیاری در سراسر جهان ترجمه شده است.

گزیده‌هایی از کتاب

  کرم ابریشم گفت: «این به نظر آبدار می‌رسد.» و شروع کرد به گاز زدن آن، که ناگهان صدایی شنید: «آهای! چرا موهای من را می‌خوری؟ بیا پایین!» کرم ابریشم گفت: «چی؟! کجایی؟» و چشمش به مرد عجیبی افتاد. کرم ابریشم گفت: «ببخشید! خیلی ببخشید» و آهسته از آنجا دور شد.

برگردان
مجید عمیق
تصویرگر
تصویرگر
Ruth Brown, راث براون
سال نشر
1378
نویسنده
Ruth Brown, راث براون
نگارنده معرفی کتاب
پدیدآورندگان
Submitted by skyfa on