فرناز خاندانی

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با فرناز خاندانی را مشاهده کنید.

آلبرت اینشتین، نابغه‌ی جهان مدرن، در بسیاری از زمینه‌ها سرآمد است. از کشفیات علمی در حوزه‌های مختلف تا هوش بی‌نظیرش در همه‌ی موضوعات، از خلاقیت و مهربانی تا جنگیدن و کشف راز همه‌چیز.  او دارای بینشی تحسین‌برانگیز و عجیب بوده است. در کتاب «دیوانه، بد، خطرناک؟ دانشمند و سینما»[1] نوشته‌ی «کریستوفر فریلینگ»[2] آمده که اینشتین در جایی گفته است:
چهارشنبه, ۱۳ اسفند
آیا کتاب‌درمانی را می‌توان نوعی بازی‌درمانی دانست؟ تعریف کتاب‌درمانی، با تعریف‌های بازی‌درمانی همسو است. همان‌گونه که اسباب‌بازی، وسایل شن‌بازی و وسایل دیگری که برای بازی کودکان طراحی شده‌اند به کودک در برقراری ارتباط با دیگران و بیان احساسات‌شان کمک می‌کنند، کودکان با خواندن داستان‌های‌ کتاب‌ها و برقراری ارتباط با شخصیت‌های آن‌ها، بهتر می‌توانند افکار، نگرانی‌ها و احساسات درونی‌شان را درک و آن‌ها را بیان کنند.
شنبه, ۲ اسفند
دانش‌آموزان برای سلامت روان و تندرستی، به کتاب‌داران و برنامه‌های ویژه‌ی خواندن، نیاز دارند. خواندن داستان نه تنها به نوجوانان کمک می‌کند که به رشد فردی و عاطفی برسند، بلکه به کاهش عوامل آسیب‌زننده به سلامت روان نیز کمک می‌کند.
دوشنبه, ۲۷ بهمن
برخی شب‌ها کودکان نمی‌خواهند بخوابند. نمی‌دانیم چه چیزی آن‌ها را بی‌خواب می‌کند. آن‌ها از رخت‌خواب بلند می‌شوند، پرسش‌های عجیب و غریب می‌پرسند، آب می‌خواهند و کارهایی شبیه به این انجام می‌دهند تا جایی که آرامش پدر و مادر را برهم می‌زنند. یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای فرستادن کودکان به رخت‌خواب، افزودن یک یا دو کتاب، به برنامه‌ی پیش از خواب آن‌هاست. کتاب‌هایی با موضوع خواب و با درون‌مایه‌ای آرامش‌بخش، می‌تواند مفید باشد.
دوشنبه, ۲۰ بهمن
کتاب‌درمانی چیست؟ عبارت «کتاب‌درمانی» را نخستین بار «ساموئل کروترز»[1] در سال 1916 ابداع کرد و در مجله‌ی آتلانتیک درباره‌ی تکنیک گردهم‌آوردن افراد مضطرب با استفاده از کتاب نوشت. در سال 1937، از کتاب‌درمانی برای درمان بیماری‌های روانی استفاده می‌شد.
دوشنبه, ۱۳ بهمن
هرچه دانش‌آموزان در تصویر کردن عناصر داستان تواناتر شوند، درک آن‌ها از داستان افزایش می‌یابد. این مقاله به این موضوع می‌پردازد که چگونه آموزگاران می‌توانند با استفاده از رمان‌های گرافیکی به افزایش درک دانش‌آموزان از عناصر ادبی کمک کنند.
شنبه, ۱۵ آذر
اگرچه پژوهش‌‌های اندکی درباره‌ی فواید استفاده از رمان‌های گرافیکی انجام شده، اما بسیاری از پژوهشگران دریافته‌اند که خواندن این متن‌های چندجانبه، مهارت‌های خواندن و زبان‌شناسی و درک مطلب را در دانش‌آموزان تقویت می‌کنند. رمان‌های گرافیکی و کتاب‌های مصور، عناصر ادبی و دیداری را درهم می‌آمیزند که سبب تقویت مهارت‌های درک دیداری و درک مطلب می‌شوند.
چهارشنبه, ۱۲ آذر
رمان‌های گرافیکی همه‌جا هستند امروزه دیگر رمان‌های گرافیکی آثاری ناشناخته نیستند که تنها برای گروه اندکی از علاقه‌مندان جذاب باشند. این رمان‌ها بخشی رو به رشد از نشر کتاب شده‌اند و کتابداران و آموزگاران آن‌ها را به عنوان یک سبک ادبی ویژه برای کودکان و بزرگ‌سالان پذیرفته‌اند؛ ادبیاتی که می‌تواند کودکان را به خواندن علاقه‌مند می‌کند.
شنبه, ۸ آذر