آشپزی با کودکان در پنجمین بسته فعالیت «سلام تابستان»

پنجمین بسته فعالیت «سلام تابستان» با افزوده شدن بخش آشپزی با کودکان به عنوان تازه‌ترین فعالیت این بسته، در نخستین هفته مردادماه ۱۳۹۶ از سوی سایت کتابک منتشر شد.

کلوچه گروفالویی در بخش آشپزی با کودکان

آشپزی با کودکان، منجر به تقویت مهارت‌های حرکتی و مهارت‌های ریاضی آنان می‌شود و همچنین فضای آرام آشپزخانه در هنگام آشپزی، به کودکان و پدران و مادران فرصتی می‌دهد تا با هم ارتباط بیشتری برقرار کنند و به گفت‌وگو با یکدیگر بپردازند. با وجود جذابیت بالای آشپزی برای کودکان، شما می‌توانید با خلاقیت‌های جالب، آشپزی با کودکان را به فعالیتی هیجان‌انگیزتر، برای آنان تبدیل کنید؛ این خلاقیت می‌تواند درست کردن یکی از شخصیت‌های داستانی مورد علاقه آن‌ها باشد. در پنجمین بسته فعالیت «سلام تابستان» در بخش آشپزی با کودکان، دستور پخت «کلوچه گروفالویی» معرفی شده است. گروفالو، شخصیت داستانی محبوبی است که کتاب آن به فارسی نیز ترجمه و از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

 

آشپزی با کودکا با کلوچه گروفالویی

آشپزی با کودکان

 

سایر فعالیت‌های پنجمین بسته «سلام تابستان»

در بخش بازی گروهی، بازی «بشقاب و میوه» به کودکان معرفی شده است. این بازی برای تقویت تمرکز و توجه کودکان در نظر گرفته شده است که کودکان می‌توانند با خلاقیت خود بخش‌هایی به آن بیافزایند و هیجان بازی را بیشتر کنند.

 

کودک و طبیعت

 

در بخش «کودک و طبیعت» به کودکان آموزش داده شده است که چگونه موجودات ریز آبزی را در طبیعت شناسایی کنند.

 

کودک و طبیعت

 

در بخش «کاردستی» کودکان می‌آموزند چگونه با استفاده از یک جوراب و کمی خلاقیت می‌توانند یک خرگوش جورابی بسازند.

 

ساخت کاردستی

 

قسمت «کتاب + فعالیت» این هفته به کودکان دو کتاب «بوسه‌هایی برای بابا» و «پرنده قرمز» را همراه با فعالیت‌هایی که در پیوند با کتاب می‌شود انجام داد، معرفی می‌کند.

 

معرفی کتاب و فعالیت

 

و در بخش «بازی و سرگرمی» نیز از کودکان خواسته شده است تا وسایل مورد نظر را در تصویر اتاقی به‌هم‌ریخته پیدا کنند.

 

بگرد و پیدا کن

 

بسته‌های فعالیت «سلام تابستان» هر هفته با هدف تشویق کودکان به گذراندن لحظه‌های فراغت خود در تابستان ۹۶ با کتاب و انجام فعالیت‌های فیزیکی در فضای آزاد و طبیعت از سوی سایت کتابک منتشر می‌شوند.

می‌توانید فایل باکیفیت فعالیت‌ها را از پیوست این مطلب دریافت کنید، پرینت بگیرید و با کودکان انجام دهید.

سایر فعالیت‌های «سلام تابستان» که در هفته‌های گذشته منتشر شده است:

پیوست:
کودک و آشپزی، صفحه نخست (190.83 کیلوبایت) , کودک و آشپزی، صفحه دوم (182.09 کیلوبایت) , ساخت کاردستی (174.81 کیلوبایت) , بازی گروهی (180.03 کیلوبایت) , کودک و طبیعت (204.39 کیلوبایت) , بازی و سرگرمی (246.2 کیلوبایت) , معرفی کتاب و فعالیت (204.34 کیلوبایت)
Submitted by editor on