آشنایی با برخی از نامزدهای جایزه ترویج کتاب‌خوانی آسترید لیندگرن ۲۰۲۰ - The Literature Centre

این مرکز ادبی با برگزاری کارگاه‌ها و رویدادهای باکیفیت برای دانش‌آموزان و فراهم ساختن برنامه‌های نویسندگی در استرالیا، فعّالیتش را در زمینهٔ ترویج خواندن از سال ۱۹۹۳ (1372 ش.) آغاز کرده است.

این مرکز، آموزگاران را به کمک آموزش حرفه‌ای به خواندن تشویق می‌کند و همچنین، از نویسندگان و تصویرگران بااستعداد استرالیا برای انتشار کتاب‌های کودک و نوجوان پشتیبانی می‌کند. این مرکز با شیوه‌های نو، علاقهٔ کودکان و جوانان به خواندن و نوشتن پرورش می‌دهد و با این رویکرد، در استرالیا بی‌همتا است. از هنگام راه‌اندازی این مرکز، گروه گسترده‌ای از دانش‌آموزان شهری، روستایی و حومهٔ استرالیای غربی، زیر پوشش خدمات این مرکز قرار گرفته‌اند.

این مرکز ادبی، سالانه بیش‌از سی‌وپنج هزار دانش‌آموز را، چه در مدارس آنان و چه در خود مرکز، زیر پوشش قرار می‌دهد و با همکاری نویسندگان و تصویرگران باتجربه، و به کمک آثار هنری گسترده، به برگزاری کارگاه‌های هم‌کنشانه می‌پردازد. نمایشگاه‌های کتاب‌های تصویری، کارگاه‌های ادبی برای کودکان، برنامه‌هایی برای نویسندگان بااستعداد و جوان، برنامه‌های آموزش حرفه‌ای برای آموزگاران و برپایی نمایشگاه‌ها و گالری‌های آثار هنری، بخشی از فعّالیت‌های این مرکز هستند.

فروش کتاب و بازدید آزاد همگانی از گالری‌های هنری مرکز، این فرصت را در دسترس مخاطبان می‌گذارد تا برای بازدید یا خرید کتاب و آثار هنری، به مرکز ادبی مراجعه کنند. جلسه‌های نقد، معرفی و بررسی کتاب، به همراه جلسه‌های بحث و گفت‌وگو با نویسندگان و تصویرگران، از دیگر فعّالیت‌های این مرکز است.

این مرکز ادبی با فراهم ساختن گسترده کارگاه‌های مناسب کودکان پیش‌دبستان تا دوازده سال، این فرصت را برای مدارس فراهم کرده است تا چنان‌چه بخواهند، هریک از کارگاه‌های دلخواه‌شان را با حضور نویسندگان و تصویرگرانی که از سراسر استرالیا با این مرکز همکاری دارند، در مدرسهٔ خود برگزار کنند.

آشنایی با  برخی از نامزدهای جایزه ترویج کتاب‌خوانی آسترید لیندگرن ۲۰۲۰ - The Literature Centre

آشنایی با  برخی از نامزدهای جایزه ترویج کتاب‌خوانی آسترید لیندگرن ۲۰۲۰ - The Literature Centre

برگردان:
نرگس پرسنده‌خیال
کلیدواژه:
Submitted by admin on