فعالیت پیشنهادی برای کتاب دوباره المر

در کتاب المر، قرار شد فیل‌ها یک روز از سال را جشن بگیرند و خودشان را مانند المر رنگ‌آمیزی کنند. حالا زمان جشن نزدیک است اما المر حوصله‌اش سر رفته است و دوست دارد شوخی جدیدی با فیل‌ها انجام دهد. المر که دلش کمی تغییر و تنوع می‌خواهد، به فکر می‌افتد که با دوستانش بازی جدیدی راه بیندازد. شوخی‌ای به یاد ماندنی که روز خوشی را برای او و دوستانش رقم بزند. برای همین وقتی که همه خوابند، تصمیمی می‌گیرد...

کتاب «دوباره المر» مانند داستان المر، بر تفاوت‌های فردی و خلاقیت فردی تاکید دارد. با «دوباره المر» کودکان مفهوم دوستی و شادی را می‌آموزند. کودکان با خواندن کتاب «دوباره المر» یاد می‌گیرند چگونه دوستان‌شان را شاد کنند و به شیوه‌ای خلاقانه و در عین حال ساده، لحظه‌هایی شاد را برای خود و دوستان‌شان خلق کنند.


خرید محصولات المر


کتاب « دوباره المر» کتابی تصویری است. در این‌گونه از کتاب‌ها، تصویر مکمل داستان است و متن و تصویر در کنار یکدیگر داستان را روایت می‌کنند. به همین سبب، توجه به تصاویر مهم است چرا که بخشی از اطلاعات داستان در تصاویر روایت شده است. هنگام مطالعه کتاب تصویری، باید هم‌زمان با خواندن هر صفحه از کتاب، تصویرهای آن را در برابر کودکان قرار دهید. به کودکان فرصت دهید تصویرها را با دقت ببینند. پیش از خواندن هر کتابی برای کودکان، حتما آن را چند بار با صدای بلند برای خود بخوانید تا از متن و تصویرهای‌اش شناخت کافی پیدا کنید.

در کتابک بخوانید: فعالیت پیشنهادی برای کتاب المر

فعالیت‌های پیشنهادی برای کتاب «دوباره المر»

۱- ویژگی‌های المر را بنویسید (برای گروه سنی ۷-۹ سال)

بالای یک برگه واژه المر را بنویسید و زیر آن سه ستون رسم کنید (مشابه جدول زیر). از کودکان بخواهید ستون‌ را پر کنند و بنویسند که المر چه کارهایی می‌تواند بکند، چه چیزهایی دارد و چگونه است. پس از آن هر یک آن‌چه نوشته ‌است را با صدای بلند برای جمع بخواند. سپس، المرِ خود را در پایین صفحه نقاشی کنند و بنویسندکه چگونه می‌توانند مانند المر دوستی مهربان باشند و دوستان‌شان را شاد کنند.

 

می تواند دارد است
بازی کند گوش‌های بزرگ شاد
بپرد چشم بازیگوش
حرف بزند مربع‌های رنگی رنگارنگ
بخندد خرطوم مهربان
... ... ...
     

 

۲- مربع‌های المر را رنگ کنید 

تصویری سیاه و سفید از المر را در وسط کاغذ رسم کنید و درون مربع‌های بدن المر اعداد یک تا ده را (به صورت پراکنده) بنویسید. در بالای صفحه نیز اعداد را به ترتیب از یک تا ده بنویسید و جلوی هرکدام را با ده رنگ مختلف نشانه‌گذاری کنید، به صورتی که هر عدد نمایانگر یک رنگ باشد. از کودکان بخواهید درون هر مربع را مطابق عددی که در آن نوشته شده است رنگ کنند.

 

3- ماسک المر بسیازید و جشن بگیرید

با همراهی کودکان، از الگوهای صفحه فعالیت‌های کتاب المر به مناسبت جشن سی سالگی استفاده کنید و ماسک فیل بسازید. اجازه دهید کودکان ماسک‌ها را به هر شکلی که دوست دارند و با سلیقه خودشان تزئین کنند. پس از تزئین، کودکان می‌توانند ماسک‌ها را به صورتشان بزنند و «متفاوت بودن و یگانه بودن» خود را جشن بگیرند.

Submitted by editor74 on